افزایش عرضه‌ها در بورس/ پیش‌بینی بازار سهام امروز

افزایش عرضه‌ها در بورس/ پیش‌بینی بازار سهام امروز
هرچه می گذرد، نشانه های اصلاح بورس نمایان تر می شوند. البته همچنان قدرت خریداران بالاست و به راحتی اجازه نمی دهند بازار اصلاح کند.

به گزارش نجواخبر، روز گذشته هم در معاملات بازار سهام نشانه های جدیدی از احتمال اصلاح رویت شد. ابتدا باید گفت که در یک نگاه، وضعیت معاملات عالی بود و شاخص کل با رشد 42 هزار واحدی، افزایش قابل قبولی را ثبت کرد.

اما رویدادهای بازار به خصوص در نیمه دوم زمان معاملات طوری بود که تا حدودی باعث ایجاد نگرانی در سرمایه‌گذاران شده است. نگرانی آنها از این بابت است که احتمال دارد بورس وارد یک دوره اصلاحی شود.

دیر یا زود، اصلاح بورس هم شروع خواهد شد و بازار هیچ گاه به طور پیوسته رشد نخواهد کرد. اما این بار به دلیل بالا بودن قدرت خریداران و ورود بی وقفه پول، نباید نگران اصلاح های بازار بود. در چنین شرایطی، در اصلاح های بازار می‌توان سبد سهام را بهینه کرد و جابه‌جاییهایی در نمادها انجام داد.

فروشنده‌ها کم کم جلو می‌آیند

حالا بورس در شرایطی قرار دارد که می‌توان انتظار افزایش عرضه‌ها را داشت. این اتفاق البته در معاملات روز گذشته هم رخ داد. در نیمه دوم زمان معاملات روز گذشته، عرضه‌ها به شکل چشمگیری زیاد شد. بسیاری از نمادها هم از محدوده مثبت وارد محدوده منفی شدند.

البته به دلیل اینکه زمان معاملات به اتمام رسید، کاهش قیمت نمادها اثر کمی بر قیمت پایانی آنها داشت و از آنجا که شاخص هم بر اساس قیمت پایانی نمادها محاسبه می‌شود، شاخص تغییر خیلی خاصی نداشت.

اما اثر عرضه های دیروز را می‌توان در بازار امروز مشاهده کرد. احتمالا امروز در ابتدای معاملات، شاخص‌ها افت کنند که این در اثر تداوم عرضه های روز گذشته خواهد بود. با این حال باید دید جریان ورودی پول به بازار چقدر است و آیا این پول های جدید می‌توانند شاخص‌ها را تا پایان بازار، پایین بکشند یا نه.

جریان ورود پول قطع می‌شود؟

دیروز سرمایه‌گذاران حقیقی حدود 950 میلیارد تومان پول جدید وارد بورس کردند که این ورود پول، اتفاق بسیار خوبی است. اما حقیقی‌ها معمولا به سرعت تغییر نظر می‌دهند و ممکن است درصورتی که بازار امروز منفی باشد، جریان ورودی پول تغییر کند و این بار حقیقی‌ها پول خود را از بازار بیرون ببرند.

دیروز ارزش معاملات خرد به رقم 18600 میلیارد تومان رسید که عدد بسیار بزرگی است. درصورتی که رقم معاملات خرد در همین سطوح بماند یا افزایش یابد، می‌توان امیدوار بود که شاخص‌ها هم افت خود را به سرعت جبران کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/67277

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب