اینتر – یوونتوس؛ نبرد حیثیتی دشمنان قدیمی

اینتر – یوونتوس؛ نبرد حیثیتی دشمنان قدیمی
نبرد اینتر و یووه در دربی ایتالیا باید برنده داشته باشد تا یک تیم به فینال برسد.

بیست و دو روز بعد از گل تعیین کننده دقیقه ۹۵ روملو لوکاکو از روی نقطه پنالتی که بازی اینتر مقابل یوونتوس را به شکلی دراماتیک به تساوی کشاند،‌ دیدار برگشت دو غول فوتبال ایتالیا در نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شود.

دربی ایتالیا در بازی امشب باید یک برنده داشته باشد چرا که قانون گل زده در خانه حریف از بین رفته و هر نتیجه تساوی می‌تواند منجر به رفتن بازی به وقتهای اضافه و ضربات پنالتی شود.

یوونتوس و اینتر از زمان بازی رفت تا کنون روندی تقریبا مشابه داشته‌اند، هرچند که یوونتوس با برگشت ۱۵ امتیاز کسر شده اش در جدول سری آ جهشی خیره کننده داشته و با روحیه‌ای فوق‌العاده پا به این مسابقه می‌گذارد.

بیانکونری گرچه در لیگ اروپا توانست با نتیجه ۲-۱ در مجموع دو بازی بر تیم اسپورتینگ لیسبون غلبه کند اما در سری آ سه بازی مقابل تیمهای لاتزیو، ساسولو و ناپولی را باخت. آنها هنوز با ۵۹ امتیاز در رده سوم هستند اما با تیم پنجم جدول که میلان است فقط سه امتیاز و با تیم اینتر نیز ۵ امتیاز فاصله دارند و به همین دلیل رقابت سختی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در سال آینده دارند.

بعد از برد مقابل فرایبورگ که با نتیجه ۲-۰ و حدود یک ماه و نیم پیش به دست آمد آنها نتوانسته‌اند بیش از دو گل در بازیهای خود به ثمر برسانند و در واقع در ۸ بازی بعدی فقط شش گل زده‌اند و در دو دیدار اخیر در سری آ نیز در گلزنی ناکام بوده‌اند. البته که سبک تیمهای ماسیمیلیانو الگری این است که کم هم گل می‌خورند و به همین دلیل بیانکونری تحت هدایت او فقط ۶ گل در این مدت دریافت کرده است.

اینتر اما در سوی دیگر با رویایی بزرگ و البته دور از دسترس زندگی می‌کند. آنها شانس کسب دست کم دو جام را دارند یکی لیگ قهرمانان اروپا و یکی جام حذفی که در هر دو به نیمه نهایی رسیده‌اند. اما یوونتوس مانع بزرگی برای آنها به حساب می‌آید. اوج گرفتن مجدد زوج لوکاکو – لائوتارو در خط حمله اینتر یک نشانه مثبت برای این تیم است به ویژه که محرومیت لوکاکو که در بازی رفت اخراج شده بود به دلیل توهین‌های نژادپرستانه به او بخشیده شده و او آماده انتقام گرفتن از هواداران یوونتوس است. اما دو اخراجی دیگر آن بازی یعنی سمیر هندانوویچ و خوان کوادرادو که به ترتیب دروازه‌بان اینتر وهافبک یوونتوس هستند حق حضور در این مسابقه را ندارند.

در آستانه بازی برگشت هم شرایط خاصی برقرار است، سیمونه اینتزاگی با پیروزی مقابل بنفیکا در دو دیدار رفت و برگشت به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده و باید در دو بازی به مصاف تیم همشهری اش، میلان برود. این هفته هم به پنج هفته بدون پیروزی در سری A پایان دادند و با دو گل و یک پاس گل از لوکاکوی احیاشده امپولی را شکست دادند.

اما مسیر اینتر برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان از طریق لیگ ایتالیا به ناگاه صعب و ناهموار شده، هم به دلیل فرم بدی که پیدا کردند و هم پیداشدن یکباره سر و کله یوونتوس به عنوان یکی از مدعیان؛ اینتر در فاصله هفت بازی تا پایان فصل در رده ششم قرار دارد. اینتزاگی تحت فشار است و باید در این فصل جام بگیرد؛ رسیدن به قله اروپا با توجه به رقبایی که انتظارشان را می‌کشند، دور از ذهن است اما رسیدن به فینال جام حذفی می‌تواند به او فرصتی برای نفس کشیدن بدهد.

یووه این مسابقه را تبدیل به یک چالش بزرگ برای شاگردان سیمونه اینزاگی خواهد کرد و البته تنش‌های بازی رفت، نزدیکی نتیجه و سابقه طولانی دشمنی این دو تیم هیجان این مسابقه را به اوج خود خواهد رساند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/67278

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.