اختصاصی؛

انتخابِ این روزهای «ساپینتو و استقلال» / از رفتن وریا غفوری تا دستیار ایرانیِ آقای مربی

انتخابِ این روزهای «ساپینتو و استقلال» / از رفتن وریا غفوری تا دستیار ایرانیِ آقای مربی
ساپینتو و استقلال این روزها باید درگیر انتخاب هایی باشند که چند ماه بعد در کوران مسابقات خودش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، بعد از پایان لیگ بیست و یکم و قهرمانی استقلال، فرهاد مجیدی خیلی زود مسیر خروج در پیش گرفت. با این اوصاف قابل پیش بینی بود که استقلال با تغییرات مهمی روبه‌رو باشد. بعد از انتخاب ساپینتو سرمربی پرتغالی نگاهی به وضعیت نقل و انتقالاتی آبی پوشان پیش از بیست و دومین فصل لیگ برتر می‌پردازیم:

وریا غفوری: مهم‌ترین بازیکن جدا شده استقلال وریا غفوری بود که قصد داشت با آبی پوشان از فوتبال خداحافظی کند. اما در نهایت مسیر خروج قرار گرفت و از فولاد به عنوان گزینه اصلی او یاد می‌شود.

محمد دانشگر: مدافعی که در استقلال به عنوان متعصب شناخته می‌شد راهی سپاهان شد و با این تیم قرارداد رسمی امضا کرد. به نظر می‌رسد مبلغ پیشنهادی استقلال خیلی مورد پسند او نبود و توافق با زردپوشان اصفهانی منافع او را بیشتر تأمین می‌کرد. او دومین خروجی مهم استقلال لقب گرفت.

امیرحسین حسین زاده: کمتر کسی فکر می‌کرد بازیکن جوان و جویای نام سایپای سقوط کرده اینچنین مورد اعتماد مجیدی قرار بگیرد. اما این بازیکن بند قسخ ۲۵۰ هزار دلاری دارد و به احتمال زیاد راهی شارلوای بلژیک خواهد شد.

رودی ژستد: مهاجم خارجی استقلال در حد و اندازه یامگا نتوانست ظاهر شود و همین موضوع کافی بود بلافاصلعه بعد لیگ بیست و یکم از جمع آبی پوشان خارج شود. ژستد در طول فصل موقعیت های خوبی را از دست داد اگر چه با گلزنی در دربی خاطره ماندگاری را ثبت کرد.

سجاد شهباززاده: او سابقه بازی در استقلال را دارد و در سالهای اخیر در سپاهان عملکرد خوبی داشته است. با این اوصاف بعد جدایی رودی ژستد اولین خرید رسمی استقلال نام گرفت. یکی از مواردی که در این فصل استقلال به چشم می‌خورد ترافیک خط حمله استقلال است. باید دید سرمربی پرتغالی این موضوع را چطور مدیریت می‌کند.

امید حامدی فر: بازیکن جوان صنعت نفت بعد از پایان قرارداد سه ساله اش مورد توجه استقلال قرار گرفت و با این تیم عقد قرارداد کرد. حامدی فر با تکل های خوبش شناخته می‌شود و از انگیزه بالایی برای نمایش‌ توانایی اش برخوردار است. این بازیکن در نیم فصل لیگ بیست و یکم از پرسپولیس پیشنهاد داشت اما باشگاه صنعت نفت راضی به صدور رضایتنامه نشد.

حسین زواره ای: زواری دومین بازیکن جوان صنعت نفت است که مورد توجه استقلال قرار گرفت. او به اندازه حامدی فر مورد فرصت بازی نداشته است. باید دید در تیم پرستاره استقلال چقدر به این بازیکن اعتماد می‌شود.

محمد حسینی: مدافع میانی هوادار فصل خوبی را زیر نظر رضا عنایتی تجربه کرد اما کمتر کسی فکر می‌کرد او به استقلال بپیوندد. حسینی می‌داند برای تثبیت جایگاه در جمع شاگردان ساپینتو باید چند برابر گذشته تلاش کند و از موقعیت های محدودش بیشترین استفاده را داشته باشد. حسینی مدافع پابه توپی است و این توانایی اش نسبت به مدافعان کشور بیشتر به چشم می‌آید. البته قد و قامت او هم به نسبت مدافعان دیگر کوچکتر است.

تمدید قرارداد ۲ بازیکن مهم: مهدی مهدی پور و زبیر نیک نفس از ارکان قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم بودند که هر دو بازیکن با این تیم تمدید کردند. به نظر می‌رسد استقلال در خط میانی رقابت بالایی داشته باشد.

تکلیف قرضی های بازگشته: امین قاسمی نژاد، زکریا مرادی، متین کریم زاده و آرش رضاوند از جمله بازیکنانی بودند که به صورت قرضی از استقلال جدا شدند اما هنوز تحت قرارداد این تیم هستند. قطعا یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد ساپینتو انتخاب برای همکاری یا عدم همکاری با این نفرات و نحوه استفاده از آنان در پازل تاکتیکی اش است. از این جمع آرش رضاوند پیشنهاد جدی از فولاد خوزستان دارد.

ابوالفضل جلالی: این بازیکن نیم فصل اول گذشته بیشتر درگیر مصدومیت بود و در نیم فصل دوم هم آنطور که انتظار می‌رفت بازی خاصی را به نمایش نگذاشت. با این حال استقلال در حال مذاکره با سایپا است تا جلالی دوباره در جمع آبی پوشان باقی بماند.‌ جلالی در دوره اسکوچیچ چند مرتبه‌ای به تیم ملی دعوت شد.

دستیار ایرانی ساپینتو: از مجتبی جباری و خسرو حیدری به عنوان گزینه های اصلی دستیاری ساپینتو یاد می‌شود. البته خیلی‌ها می‌گویند شماره ۲ سابق نسبت به هشت شاکی شانس بیشتری دارد اما مهم این است که ساپینتو تیم قهرمان را بدون رکورد شکست تحویل گرفته و دستیار ایرانی سهم مهمی در تصمیمات فصل آینده او دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/851

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب