مجلس از وزیر کشاورزی توضیح خواست/ نرخ خرید تضمینی گندم پایین است

مجلس از وزیر کشاورزی توضیح خواست/ نرخ خرید تضمینی گندم پایین است
نمایندگان بابت خرید تضمینی گندم به دولت هشدار دادند.

به گزارش نجوا خبر، نرخ پانزده هزارتومانی خرید تضمینی گندم برای دولت و وزرات کشاورزی دردسرساز شده است. نمایندگان امروز به وزیر کشاورزی در این رابطه تذکر دادند.

سید البرز حسینی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: انتظار می‌رود در بحث کشاورزی ورود پیدا کنیم و این انتظار وجود دارد که وزیر جهاد کشاورزی پیرامون قیمت گندم توضیحاتی را ارائه کند. این وضعیت می‌تواند ظرف یک الی دو ماه کشور را با مشکل مواجه کند و کشاورزان را نیز به چالش بکشد.

وی در ادامه تصریح کرد: هم تأمین گندم و هم قیمت آن موضوع حائز اهمیتی است و می‌تواند سبب شود که بخش عظیمی از این نهاده خارج از راه‌های متعارف از گردونه تأمین مواد غذایی کشور خارج شود.

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند تعیین نرخ خرید تضمینی گندم گفت: نرخ ۱۵ هزار تومانی به قاچاق در خرید گندم دامن ‌زده و گندمکاران را با مشکل مواجه می‌کند کما اینکه در برخی از نواحی جنوب گندم با قیمت ۳۰ هزار خریداری می‌شود.

کیومرث سرمدی نیز در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکری با انتقاد از قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: تعیین نرخ خرید تضمینی گندم با شورای قیمت گذاری و نه دولت است؛ نرخ ۱۵ هزار تومانی به قاچاق در خرید گندم دامن ‌زده و گندمکاران را با مشکل مواجه می‌کند کما اینکه در برخی از نواحی جنوب گندم با قیمت ۳۰ هزار خریداری می‌شود. لازم است در سال مهار تورم به این موارد توجه ویژه شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87391

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب