ادعای عجیب جواد خیابانی درباره بازی پرسپولیس و پیکان

ادعای عجیب جواد خیابانی درباره بازی پرسپولیس و پیکان
با وجود اصرار جواد خیابانی در جریان دیدار پیکان و پرسپولیس، خودروسازان پایتخت حتی قبل از برگزاری این بازی هم بقایشان قطعی بود.

به گزارش نجواخبر، در جریان رقابت‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر پیکان و پرسپولیس یک بازی حساس را برگزار کردند که این مسابقه با برتری یک بر صفر سرخ‌پوشان خاتمه یافت.

یکی از اتفاقات جذاب این بازی گزارش جواد خیابانی بود؛ این گزارشگر باسابقه که صدایش روی تصاویر بازی پیکان و پرسپولیس از شبکه سوم سیما خودنمایی می‌کرد، در جریان بازی یک اشتباه را چندین بار تکرار کرد و از موضع خود هم کوتاه نیامد.

خیابانی در طول گزارش بارها اعلام کرد که پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر می‌جنگد و پیکان برای بقا در لیگ تلاش می‌کند. این در حالی است که روز قبل از بازی پیکان و پرسپولیس بقای خودروسازان در لیگ برتر قطعی شده بود.

با توجه به اینکه شکست مس کرمان مقابل تراکتور و تساوی نفت آبادان با استقلال بقای پیکان ۲۴ ساعت قبل از مسابقه این تیم با پرسپولیس قطعی شده بود.

پیکان قبل از بازی با پرسپولیس با ۲۷ امتیاز در رده یازدهم جدول بود و اکنون نیز همین شرایط را دارد؛ در قعر جدول لیگ برتر نفت مسجدسلیمان با ۱۶ امتیاز اگرچه هنوز روی کاغذ برای بقا شانس دارد، اما عملا سقوط این تیم قطعی است. از سوی دیگر نفت آبادان و مس کرمان دو تیم ۲۱ امتیازی هستند و آنها فقط در شرایطی می‌توانند به پیکان برسند که هر دو بازی آینده خود را ببرند و خودروسازان نیز هر دو بازی خود را بازنده باشند.

بر اساس قوانین سازمان لیگ، در لیگ برتر امسال در صورت هم امتیاز شدن دو تیم ملاک برای تعیین قهرمان یا تیم سقوط کننده بازی رودرروی آنها است. پیکانی‌ها در بازی رودررو یک بازی را ۳ بر صفر به مس باخته‌اند و یک بازی را یک بر صفر برده‌اند و از این تیم عقب هستند، اما آنها در بازی رودررو با نفت آبادان برنده محسوب می‌شوند. بازی رفت پیکان و نفت در آبادان یک بر یک مساوی شد و بازی برگشت با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در این شرایط پیکان به واسطه گل زده در خانه حریف برنده بازی رودررو با نفت است.

با این شرایط و حتی اگر مس کرمان و نفت آبادان هردو بازی خود را ببرند و پیکان هم هردو بازی آینده‌اش را ببازد و از طرفی تفاضل گل آنها هم بهتر از پیکان باشد، باز هم خودروسازان بالاتر از نفت آبادان قرار می‌گیرند. این در حالی است که نساجی و ملوان ۲۶ امتیازی در جدول رده‌بندی همین حالا پایین‌تر از پیکان قرار دارند و به واسطه تعداد امتیازشان روی کاغذ آنها هم خطر سقوط به دسته اول را احساس می‌کنند.

بر این اساس ادعای جواد خیابانی در جریان گزارش بازی پیکان و پرسپولیس همان لحظه هم تکذیب شده بود اما این گزارشگر باتجربه حتی تا دقایق پایانی نیز این آمار اشتباه را بر زبان آورد

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87558

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب