3 توله گربه جنگلی به محیط زیست استان گیلان تحویل شد + فیلم

به دنبال تماس یکی از اهالی روستای برمچه خمام مبنی بر حضور3 گربه جنگلی درون انبار کشاورزی ، محیط‌‌بانان حفاظت محیط‌زیست خمام عازم محل شده و نسبت به تحویل گرفتن این حیوانات جهت تیمار اقدام کردند .

به گزارش نجواخبر، «محمدرضا روشنی» مسئول حفاظت محیط‌زیست خمام گفت: این توله گربه‌های جنگلی جهت تیمار و مراقبت به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان منتقل شدند.

فردی که این توله گربه جنگلی‌ها را مشاهده کرده بود، گفت : بعد چند روز وقتی که مطمئن شدم مادرشان به هر دلیلی آنجا پیدا نیست، با محیط‌زیست جهت تحویل توله‌ها هماهنگ کردم .

«حمزه عشوری» مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان در این خصوص اظهار داشت : از مردم طبیعت دوست درخواست می‌کنیم از دست زدن به نوزادان حیات وحش و یا جوجه‌های پرندگان جدا ًخودداری کنند و چنانچه مواردی از نوزادان را در اطراف آشیانه یا محل زادآوری مشاهده کردند با رعایت فاصله مجاز نسبت به اطلاع‌رسانی به محیط‌زیست اقدام نمایند.

وی افزود:حیوانات حیات وحش برای تهیه غذا و تغذیه مجبور به ترک نوزادان بوده و بعد از مدتی دوباره به آشیانه و نزد نوزادان بازمی‌گردند.

«عشوری» افزود : گربه جنگلی یکی از ۸ گربه سان وحشی ایران (پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی) می‌باشد.

این گربه با جثه‌ای حدود دوبرابر گربه‌های معمولی در مناطق جنگلی، حاشیه تالاب‌ها و نیزارها زندگی کرده و گاهی اوقات برای تهیه غذا به سکونتگاه‌های انسانی اطراف محل زندگی خود وارد می‌شوند.

اگرچه از تعداد این گربه‌ها در کشور اطلاع دقیق در دست نیست، ولی به نظر می‌رسد به دلیل کم شدن طعمه و تخریب زیستگاه جمعیت آن‌ها رو به کاهش است.

یشتر گربه‌های جنگلی در نوار شمالی کشور دیده می‌شوند. معمولاً این گربه‌ها در نزدیکی اراضی کشاورزی و اطراف روستاها به دنبال غذا می‌روند اما بیشتر این گربه‌ها در نیزارها، بوته‌‌زارها و جنگل‌‌های نزدیک به آب و حتی مناطق دشتی زندگی می‌کنند و ارتفاع پایین‌تر از ۱۰۰۰ متر از سطح دریا را ترجیح می‌دهند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87581

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب