همه پیش‌بینی‌ها:

آیا امروز هم بورس ریزش می‌کند؟

آیا امروز هم بورس ریزش می‌کند؟
هرچند شاخص در روز سه‌شنبه توانسته بود کانال 2.3 میلیونی را حفظ کند اما این محدوده در روز چهارشنبه از دست رفت.

به گزارش نجواخبر، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 23 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش 28 هزار و 92 واحدی داشت اما شاخص کل هم‌وزن به افت ادامه داد و 17 هزار و 491 واحد افت کرد. شاخص کل فرابورس نیز 277 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس 3 هزار و 35 واحد ریزش پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 154 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 527 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 23 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 77 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز شنبه در بورس شرکت مهندسی نصیر ماشین (خنصیر)، شرکت سیمان کرمان (سکرما) و شرکت نورد آلومینیوم (فنوال) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) و شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نمادهای واتی (شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند)، غشصفا (شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان) و کهمدا (شرکت شیشه همدان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات چهارشنبه، 71 نماد صف خرید داشتند و 309 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 48 درصدی نسبت به روز قبل به 472 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 44 درصدی به 3 هزار و 168 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز
روز چهارشنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران ابتدا روند صعودی داشتند، در 20 دقیقه ابتدایی شاخص کل 29 هزار واحد رشد کرد اما پس از آن شاخص تحت فشار فروش روند نزولی پیدا کرد. به طوری که در نهایت 28 هزار واحد پایین‌تر از روز قبل ایستاد. این نزول چشمگیر در ادامه نزول‌ در روزهای پیشین بود. برای چهارمین روز متوالی صف‌های فروش عظیمی شکل گرفت و پول حقیقی از بازار خارج شد.

نکته قابل توجه اینکه، روز چهارشنبه شاخص نزول بیشترین نسبت به روز سه‌شنبه داشت و خروج پول حقیقی نیز افزایش 77 درصدی داشت. نمادهای خساپا، خودرو، شستا، شتران، وکغدیر، وبصادر، فولاد، شپنا، وتجارت و حکشتی بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

بدین ترتیب تعداد نمادهای قرمز بازار بیشتر از سبزها بود و شاخص هم وزن بیش از 17 هزار واحد ریزش کرد. نمادهای شستا، رمپنا و خودرو بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای تاصیکو، فارس و شاراک بزرگان سبزپوش بازار بودند که اثر مثبت داشتند.

از سوی دیگر سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی نیز بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه فروش هر حقیقی به طور میانگین 39 میلیون و 300 هزار تومان و میانگین سرانه خرید 30 میلیون و 400 هزار تومان بود.

بنابراین در بازار مازاد عرضه وجود داشت و صف‌های فروش تا پایان معاملات باقی ماندند.

هرچند شاخص در روز سه‌شنبه توانسته بود کانال 2.3 میلیونی را حفظ کند اما این محدوده در روز چهارشنبه از دست رفت. افزایش خروج پول و صف‌های فروش نیز این پیام را دارند که امروز هم بازار پتانسیل ریزش بیشتر را دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87630

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب