رعد و برق و کاهش دما در برخی استان‌ها

رعد و برق و کاهش دما در برخی استان‌ها
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما در برخی استان‌ها همچنین نفوذ توده گرد و خاک به غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و غرب تهران همچنین در غرب سواحل دریای خزر بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌های مرکزی، قم و اصفهان نیز افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه (۲۴ اردیبهشت) گستره بارش علاوه بر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی همچنین کل دامنه‌های جنوبی البرز را در بر می‌گیرد. یکشنبه در شمال غرب و سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد همراه با کاهش نسبی دما است.

وی افزود: دوشنبه (۲۵ اردیبهشت) بارش در مناطق ذکر شده تقویت خواهد شد و وزش باد شمالی همراه با کاهش نسبی دما در کل نوار شمالی کشور به‌ویژه در اردبیل و سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیاییان در ادامه گفت: سه‌شنبه(۲۶ اردیبهشت) بارندگی در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی همچنین در سمنان و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق ذکر شده به‌صورت پراکنده و خفیف خواهد بود.

وی افزود: چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت) بارش خفیف در ارتفاعات شرقی البرز، مازندران، خراسان رضوی و برخی مناطق خراسان شمالی ادامه خواهد داشت.

ضیاییان ادامه داد: طی دو روز آینده در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید همراه با نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۴ اردیبهشت ) کمی ابری همراه با وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ( ۲۵ اردیبهشت) کمی ابری همراه با وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۵ و ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۵ و ۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87632

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.