نحوه محاسبه حداکثر مستمری بازنشستگی اعلام شد

نحوه محاسبه حداکثر مستمری بازنشستگی اعلام شد
معاون بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی در تامین اجتماعی برای بیمه‌شدگانی با سنوات بالاتر از ۳۵ سال توضیح داد.

به گزارش نجواخبر، حسینعلی میرزایی در پاسخ به این سؤال که «چرا مستمری بازنشستگی افرادی که بیش از ۳۵ سال خدمت می‌کنند تنها تا ۳۵ روز حقوق محاسبه و پرداخت می‌شود؟» اظهار کرد: ما هیچ‌کس را اجبارا و به زور بازنشسته نخواهیم کرد، بلکه پس از ارائه درخواست شخص بیمه‌شده اقدامات لازم برای بازنشستگی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: طبق ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی اگر فردی شرط سن و سابقه را احراز کند، می‌تواند درخواست بازنشستگی بدهد و هیچ کس نمی‌تواند بگوید حتما باید در این تاریخ بازنشسته شوی.

معاون بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه سن بازنشستگی برای مردان ۶۰ و برای زنان ۵۵ سال است گفت: در ماده ۷۸ قانون تأمین اجتماعی آمده است که اگر بیمه شده پنج سال بالاتر از سن قانونی داشته باشد، از این تاریخ به بعد، اگر شرط سابقه را هم داشته باشد کارفرما می‌تواند برای وی درخواست بازنشستگی کند.

میرزایی ادامه داد: در غیر این‌صورت، نمی‌توانند به فرد بگویند که اجبارا بازنشسته شو. ما اکنون در مناطق نفتی افرادی را داریم که در زمان بازنشستگی تا ۴۵ سال هم سابقه خدمت داشته‌اند. درست است که تا ۳۵ روز حقوق بیشتر برای افراد محاسبه نمی‌شود، اما دستمزد و میانگین دوسال پایانی خدمت افراد در هرسال متفاوت است و در نهایت حقوق بیشتری دریافت می‌کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87639

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.