همه چیز قسطی!

همه چیز قسطی!
این روزها حتی دامنه‌ی خرید قسطی به محصولات خوراکی هم کشیده؛ با یک چرخ در اینترنت فروشگاه‌هایی را پیدا می‌کنیم که خشکبار و آجیل را به صورت اقساطی به بازنشستگان می‌فروشند.

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، «هرچند بهتر است برای خرید اقساطی کالا سراغ محصولات گران‌قیمتی مانند یخچال و تلویزیون و موبایل و لپ‌تاپ بروید که درآمد ماهانه یا پس‌اندازتان اجازه خرید آن‌ها را نمی‌دهد، اما با مقایسه سایت‌های خرید اقساطی با منوی متنوعی از فروشگاه‌های مختلف روبه‌رو خواهید بود؛ از تورهای سفری و کلینیک‌های زیبایی، تا فروشگاه‌های لوازم خانگی و دیجیتال و حتی سوپرمارکت‌ها.» این توضیحاتِ یک سایت معرفی خرید قسطی است که مرحله به مرحله خرید قسطیِ نیازمندی‌های زندگی را نشان می‌دهد.
بسیاری از فروشگاه ها، یک نسخه آنلاین دارند که می‌توان در آن‌ها برای خرید قسطی ثبت نام کرد؛ این فروشگاه‌ها بازه وسیعی را دربر می‌گیرند، از دیجی‌کالا و تیمچه بگیرید، تا فروشگاه‌های آنلاین کوچک که در دسته‌بندی‌های کالا و لوازم خانگی، دیجیتال، بیمه، تور و هتل و حتی فروشگاه‌های تخصصی مثل لاستیک‌فروشی، ابزارفروشی و… قرار گرفته‌اند.
در سال‌های قبل، خرید گوشی تلفن همراه، تبلت و یا کامپیوتر خانگی به شیوه قسطی معمول بود اما امروز بازار خرید قسطی به طرق مختلف (با ضمانت حقوق یا حکم بازنشستگی، سفته یا چک ضمانت صیاد) به شدت داغ شده است؛ در واقع می‌توان همه چیز را قسطی خرید.
در این بین، با پدیده‌های جدیدی در بازار خرید اقساطی روبه‌رو می‌شویم؛ مثلاً سایتهایی هستند که بلیت هواپیما یا اقامت هتل را به صورت قسطی می‌فروشند؛ یا یکسری کلینیک‌های زیبایی که کلیه خدمات خود، از درآوردن یک خال ساده یا پوتاکس صورت را به صورت قسطی عرضه می‌کنند. این روزها حتی دامنه‌ی خرید قسطی به محصولات خوراکی هم کشیده؛ با یک چرخ در اینترنت فروشگاه‌هایی را پیدا می‌کنیم که خشکبار و آجیل را به صورت اقساطی به بازنشستگان می‌فروشند، شب عید بازنشستگانی بودند که با حکمت کارت، آجیل قسطی خریدند.


داغ شدن بازار خرید قسطی به معنای این است که بسیاری از کالاها از سبد خرید گروه‌های مختلف مردم خارج شده و آن‌ها ناچارند برای بسیای از خریدها که بعضاً می‌توانند خریدهای ساده‌ای هم باشند، به پرداخت اقساطی روی بیاروند. و این در حالیست که پرداخت به شیوه اقساط نیز برای برخی از مردم از جمله بازنشستگان کم درامد اصلاً ساده نیست.

بازار وام های ریز و درشت با هدفِ خرید کالا از فروشگاه های خاص نیز به شدت داغ است، وامهایی که گاهی بهره های چندان پایینی ندارند و باز پس دادن آنها به یک دردسر تبدیل می‌شود....

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87650

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.