هشدار تشدید بارندگی در برخی استان‌ها

هشدار تشدید بارندگی در برخی استان‌ها
سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های جوی طی امروز و فردا برای برخی استان‌ها از وزش باد شدید موقتی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مساعد ریزش تگرگ پیش بینی شده است.

شدت بارش‌‌های امروز برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل غربی دریای خزر است. فردا دوشنبه سامانه بارشی در مناطق ذکر شده فعالیت خواهد داشت و شدت بارش‌ها برای سواحل دریای خزر است. سه‌شنبه بارش‌ها در مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت و در مناطقی از شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در بخش‌هایی از شرق کشور و سواحل غربی دریای خزر و پنجشنبه در سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده روی می‌دهد. طی امروز و فردا در اکثر مناطق کشور به‌ویژه در مرکز،‌ جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید روی می‌دهد که در مناطق مستعد باعث خیزش گردوخاک می‌شود.

اوایل وقت امروز نیمه غربی خلیج‌فارس و از بعدازظهر امروز تا چهارشنبه شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه نیز دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87654

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب