ارسال بسته‌های «لبخند مادری» به منازل نوزادان در آینده

ارسال بسته‌های «لبخند مادری» به منازل نوزادان در آینده
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به پویش لبخند مادری گفت: در این پویش با منابع بنیاد ۵۰۰۰ بسته در سال قبل بین خانواده‌های هدف دارای سه فرزند به بالا توزیع شد. بسته‌های لبخند مادری در آینده نه چندان دور به ازای هر فرزندی که متولد می‌شود، به منازل خانواده‌ها ارسال شود.

به گزارش نجوا خبر، حمیدرضا علیان‌زادگان در نشستی خبری با اشاره به شبکه تلویزیونی ایرانِ جوان اظهار کرد: همت ویژه‌ای در سازمان صدا و سیما برای حمایت از فرهنگ سازی و مجوز راه اندازی این شبکه شکل گرفت و توانستیم با تعامل خوبی که شکل گرفته بتوانیم این شبکه را سال قبل به صورت آزمایشی راه اندازی و محتواهای مناسبی فراهم کنیم.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: با شکل‌گیری مرکز راهبری جمعیت و خانواده بنیاد که هفته آینده به طور رسمی افتتاح خواهد شد، بخشی از این کار برای تولید محتوا فراهم شده است. امید است به شکل پویا و مستمر با محصولات رسانه‌ای که در این شبکه تقدیم می‌کنیم بتوانیم در مباحث مختلف تبلیغ و ترویج فرزندآوری موثر باشیم.

وی با بیان اینکه بنیاد ۱۵ خرداد در گام دوم فعالیت‌های خود سه موضوع محوری سلامت، جمعیت و عمران اجتماعی را ضمیمه کار خود قرار داده است، گفت: موضوعات مرتبط با جمعیت از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا به اقتضای شرایط زمانی که با آن مواجه هستیم ما را ناگزیر کرده به موضوع جوانی جمعیت به شکل ویژه بپردازیم.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به حوزه جوانی جمعیت اظهار کرد: در زمینه حوزه معیشت و اقتصادی در مقیاس کوچک اتفاقاتی رقم زدیم.

وی با اشاره به پویش لبخند مادری گفت: در این پویش با منابع بنیاد ۵۰۰۰ بسته در سال قبل بین جوامع هدف که خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا بود توزیع صورت گرفت و مردم نیز همکاری کردند. برخی از نهادهای اجتماعی از جمله بنیاد کرامت رضوی نیز اعلام آمادگی کرده است که در این پویش کمک کند که درصدد تفاهم هستیم. ما متوسل هستیم بسته‌های لبخند مادری در آینده نه چندان دور به ازای هر فرزندی که متولد می‌شود با مشارکت اجتماعی تهیه و به منازل خانواده‌ها ارسال شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بخش دیگری از این نشست به بحثهای فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت پرداخت و گفت: شبکه ایران جوان سال قبل به شکل آزمایشی راه اندازی شد و امروز به طور رسمی راه اندازی می‌شود. می‌توان با محتوایی که توسط مجموعه‌ای که قبول زحمت کرده در این زمینه ایفای نقش کنیم.

وی ادامه داد: در کنار این امر، موضوعات مربوط به مطالعات جمعیت را شروع کردیم. اطلس ملی جمعیت را در اسرع وقت و تا قبل از پایان سال تقدیم خواهیم کرد. همچنین با مجموعه ستادملی جمعیت همکاری تنگاتنگی داریم.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ادامه داد: درصدد انسجام بخشیدن و تدارک و حمایت از شبکه ملی تسهیلگران جمعیت و مجمع خیران جمعیت هستیم. همچنین در حوزه کمک هزینه‌های درمان ناباروری اقدامات خوبی داشتیم.

وی در ادامه به مایحتاج ضروری خانواده‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند اشاره کرد و گفت: هزینه‌های مربوط به پوشک بچه، باتوجه به روند قیمتها یکی از دغدغه‌های خانواده‌هاست. در حوزه تولید پوشک پارچه‌ای متناسب که زحمت مادر را هم کم کند طراحی خوبی انجام شده و به طور آزمایشی تولید و به شکل آزمایشی فروش آن آغاز شده است.

علیان‌زادگان در ادامه از برگزاری نمایشگاه ملی جمعیت در انتهای سال خبر داد.

وی همچنین از راه اندازی مراکز مثبت پنج در مراکز استانها خبر داد تا خدمات مورد نیاز مادر و کودک درزمینه سلامت، آموزش و مشاوره را ارائه دهد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87680

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.