بورس پس از ۵ روز مثبت شد+پیش بینی‌جدید

بورس پس از ۵ روز مثبت شد+پیش بینی‌جدید
در معاملات دیروز بورس تهران روند نزولی شاخص کل متوقف شد. بدین ترتیب شاخص پس از 5 روز، رشد کرد. همچنین تعداد نمادهای سبزپوش بازار نیز بیشتر بود و 78 درصد نمادها سبزپوش بودند.

به گزارش نجواخبر، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 25 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 71 هزار و 882 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 13 هزار و 753 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس 621 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس رشد 3 هزار و 997 واحدی داشت.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 518 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 144 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 78 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 22 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز یکشنبه در بورس شرکت پمپ سازی ایران (تپمپی)، شرکت‌ سیمان خوزستان (سخوز) و شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت قند چهارمحال (قچار)، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت کشت و صنعت شریف آباد (زشریف) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نمادهای ثشاهد (شرکت سرمایه‌گذاری شاهد)، تکنو (شرکت تکنوتار) و خلنت (شرکت لنت ترمز ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت قاسم ایران (قاسم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات یکشنبه، 303 نماد صف خرید داشتند و 55 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 662 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 842 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 89 درصدی به 397 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز
در معاملات دیروز بورس تهران روند نزولی شاخص کل متوقف شد. بدین ترتیب شاخص پس از 5 روز، رشد کرد. همچنین تعداد نمادهای سبزپوش بازار نیز بیشتر بود و 78 درصد نمادها سبزپوش بودند.

نمادهای فولاد، فملی، فارس، شپنا، کگل، شبندر و کچاد بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل وپارس، خزامیا و ثشاهد بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

دیروز سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 36 میلیون و 700 هزار تومان و سرانه فروش 31 میلیون و 900 هزار تومان بود.

ورود پول حقیقی نیز پس از 5 روز خروج متوالی از سر گرفته شد و هزار و 60 میلیارد تومان وارد بازار شد. نمادهای شبندر، شپنا، وبصادر، بنیرو و شراز بیشترین ورود سرمایه را داشتند. در مقابل خساپا، خزامیا، دی، قاسم و خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

بنابراین در معاملات دیروز بالاخره بازار تغییر مسیر داد و به نظر می‌رسد شوک درمانی شنبه شب موثر واقع شده است. شنبه شب سازمان بورس از دو مصوبه خبر داد. مطابق این مصوبه ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شود. علاوه بر این، زمان اصلاح پرتفوی صندوق‌های درآمد ثابت از سه ماه به پنج ماه افزایش یافت. با آنکه به نظر نمی‌رسد این دو مصوبه اثر مثبت چندانی داشته باشد اما سیگنالی به سهامداران بود که سازمان بورس در پی نگه داشتن شاخص و جلوگیری از ریزش بازار است. با این حال تحلیلگران تکنیکی معتقدند سطح 2 میلیون و 200 هزار واحد سطح مقاومت شاخص است و روندهای بازار حاکی از رشد شاخص‌ها بود و انتظار ریزش بیشتر شاخص نمی‌رفت. در مجموع بازار دیروز رخ مثبت به خود گرفت و معامله گران حقیقی نیز در سمت تقاضا فعال شدند و اغلب نمادها با رشد قیمت مواجه شدند. وجود مازاد تقاضا و ورود پول به بازار دو سیگنال مثبت برای امروز است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87699

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.