بررسی بازار:

ریزش قیمت طلا و سکه تا کجا ادامه دارد؟

ریزش قیمت طلا و سکه تا کجا ادامه دارد؟
قیمت سکه دیروز در بازار تهران یک کانال عقب رفت و تا نزدیک کانال ۲۹ میلیون تومان پایین آمد.

به گزارش نجوا خبر، انتشار خبرهای مثبت درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده و نیز احیای احتمالی برجام و در عین حال، ریزش قیمت دلار، قیمت سکه را در بازار ضربه فنی کرد، به طوری که هر قطعه سکه امامی دیروز در بازار تهران نزدیک به یک میلیون تومان ریخت.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که دیروز هر قطعه سکه امامی با کاهش ۹۸۷ هزار تومانی، به ۳۰ میلیون و ۴۵۱ تومان رسید.

هر قطعه سکه بهار آزادی نیز ۴۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۷۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

به این شکل، سکه بهار آزادی در حال حاضر در بازار تهران ۲۷ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۷ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان، سکه گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

تحلیلگران بازار اعتقاد دارند که اولین محدوده حمایتی در بازار سکه ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که در صورتی از دست برود، ممکن است سکه کانال ۳۰ میلیون تومان را هم از دست دهد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در مورد وضعیت بازار طلا و سکه می‌گوید: از ابتدای سال جاری شاهد ثبات و آرامش نسبی در بازار طلا و سکه هستیم و در این مدت نوسانات به حداقل رسیده و حتی با ورود به ماه شوال که معمولا اعیاد و مراسم‌ها بیشتر می‌شود هیچ‌گونه التهابی در بازار نداشتیم.

نادر بذرافشان ادامه می‌دهد: نوسانات بازار طلا در این مدت بین ۲ تا ۵ درصد بوده که طبیعی است و بخشی از آن به نوسانات بازار ارز، بخش دیگر به نوسانات انس جهانی طلا و بخشی هم به وضعیت عرضه و تقاضا برمی‌گردد که مجموع این عوامل در کنار هم باعث شده است ما از اواسط هفته گذشته تا به امروز روند کاهش قیمت‌ها را داشته باشیم.

بذرافشان در مورد وضعیت تقاضا در بازار طلا و سکه هم بیان می‌کند: از هفته گذشته تقاضا مقداری کاهش داشته است که بخشی از آن به طرح جدید عرضه و فروش خودرو برمی‌گردد چرا که تعدادی از مردم برای ثبت‌نام خودرو اقدام به فروش طلا و سکه‌های خود کرده‌اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در مورد وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در روزهای آینده هم عنوان می‌کند: در حال حاضر مردم کمی نگران هستند که این کاهش قیمت‌ها ادامه‌دار است یا ممکن است افزایش پیدا کند؟ با توجه به تجربه و با توجه به اینکه ما از ابتدای سال ثبات قیمت‌ها را داشتیم می‌توان گفت در حال حاضر قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و امروز هم حدود ۳۰ دلار کاهش انس جهانی طلا را شاهد بودیم.

بذرافشان تصریح می‌کند: بر این اساس، به نظر می‌رسد قیمت‌ها تثبیت شده و ما دیگر شاهد کاهش یا افزایش خاصی نخواهیم بود و هموطنان منتظر کاهش یا افزایش زیادی نباشند و در زمانی که تصمیم می‌گیرند مبادلات خود را در رابطه با خرید سکه و مصنوعات طلا انجام دهند همان لحظه انجام دهند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87756

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب