نامه رئیس فراکسیون زنان مجلس به رئیس جمهور/ اعتراضی به تغییر ساعت کاریِ دستگاه‌ها

نامه رئیس فراکسیون زنان مجلس به رئیس جمهور/ اعتراضی به تغییر ساعت کاریِ دستگاه‌ها
رئیس فراکسیون زنان مجلس در نامه ای به رئیس جمهور تاکید کرد که با وجود اهتمام دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده، همچنان شاهد بی‌توجهی به پیوست خانواده در ابلاغات و مصوبات دولت هستیم و آخرین اقدام تغییر ساعت کاری دستگاه‌هاست که شاهد بی‌توجهی این مصوبه به وضعیت زنان و ملاحظات خانواده هستیم و در این رابطه می طلبد مسائل خانواده ایرانی در برنامه‌ریزی‌ها در اولویت قرار گیرد.

به گزارش نجواخبر، متن نامه فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و نماینده مردم تهران خطاب به رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت

احتراماً مستحضرید مطابق بند 2 سیاست‌های کلی خانواده ضروری است خانواده در قوانین و مقررات، برنامه‌ها، سیاست‌های اجرایی و تمام نظامات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محور قرار گرفته و مطابق با اقتضائات نظم خانوادگی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صورت گیرد.

علیرغم ابلاغ این سیاست‌ها توسط رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان مبنی بر اینکه «مسئله زن و خانواده از مسائل درجه یک کشور است»، در دولت‌های مختلف شاهد هستیم این مقوله مغفول مانده و سیاست‌گذاری‌ها فارغ از ملاحظات اقتضائات نهاد خانواده تعریف می‌شود.

با وجود اهتمام این دولت در حوزه زنان و خانواده، همچنان شاهد بی‌توجهی به پیوست خانواده در ابلاغات و مصوبات دولت هستیم و شخصاً از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بارها طی نامه‌نگاری با جنابعالی و مجموعه دولت، از جایگاه نظارتی نمایندگی موارد را متذکر شدم. آخرین اقدام و ابلاغ، تغییر ساعت کاری دستگاه‌هاست که مجدد شاهد بی‌توجهی این مصوبه به وضعیت زنان و ملاحظات خانواده هستیم.

مستحضرید بخشی از زنان و مردان شاغل که در دستگاه‌های دولتی مشغول به فعالیت هستند، یک یا چند کودک زیر سن مدرسه یا کودک در سنین پایین دارند که نیازمند استفاده از خدمات مراقبتی و پرورشی نظیر مهدهای کودک، حمایت و مراقبت خانگی –ظرفیت خانواده گسترده یا پرستار-، حمایت و مراقبت در مراکز خدمات‌دهی خصوصی – کلاس‌های فوق برنامه و ورزشی و....- هستند و تغییر زمان کاری برای این زنان و مردان شاغل با توجه به عدم الزام سایر بخش‌ها به تغییر زمان، مسائل عدیده‌ای را برای این خانواده‌ها ایجاد خواهد کرد و به راحتی نمی‌توان طی بخش‌نامه‌ها و ابلاغیه‌هایی برای این دسته از خانواده‌ها چالش ایجاد کرد.

دولت خانواده‌محور و سیاست‌های خانواده‌محور به معنای اولویت لحاظ مسائل و ملاحظات خانواده ایرانی در تمام برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و ابلاغات است و این بی‌توجهی در ابلاغ‌های دولتی از هر دولتی غیرقابل پذیرش و از دولت انقلابی و مردمی حضرتعالی قطعاً به طریق اولی قابل پذیرش نیست.

از همین منظر مقتضی است دستور فرمایید هر چه سریع‌تر نسبت به این مهم، اقدام لازم صورت گیرد.

با تشکر

فاطمه قاسم‌پور

نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/97802

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب