آیین رسمی استقبال از ناوگره ۸۶:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: قدرت نیروی دریایی تحت تحریم «بی‌نظیر» است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: قدرت نیروی دریایی تحت تحریم «بی‌نظیر» است
رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اقدام بی سابقه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام این ماموریت سخت و سنگین موضوعی تاریخی و استثنائی و مبدا یک تاریخ جدید برای نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش ایران شد.

به گزارش نجواخبر، سرلشگر امیر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در مراسم استقبال از ناوگره ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یک نیروی دریایی در بندر عباس اظهار داشت: ما هیچ چیز کم نداریم، یک کشور در صورتی می‌تواند قدرت بزرگ دریایی باشد که ساحل طولانی و مناسب داشته باشد، صنایع توانمند داخلی و فناوری روز برای داشتن ناوگانی بومی داشته باشد، همچنین مردمی دارای فرهنگ دریایی و علاقه‌مند به توسعه فعالیت در دریا داشته باشد و نیز رزمندگان و فرماندهان دلاوری که دل به خدا بسپارند و در دریاها بدون خوف و واهمه از قدرت‌های بزرگ به دریانوردی و توسعه و اقتدار کشور بپردازند، داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکایک این‌ها را خدا به این ملت عنایت کرده است؛ اگر حاکمیت، رهبران و مسئولان ما به این موضع عنایت بیش از گذشته داشته باشند، مسیر اقتدار کشور از طریق توسعه قدرت دریایی و توسعه سواحل بی‌نظیر خدادادی کشورمان بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین بیان کرد: اقدام بی سابقه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام این مأموریت سخت و سنگین موضوعی تاریخی و استثنائی و مبدا یک تاریخ جدید برای نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش ایران شد. این اتفاق، اتفاق کوچکی نیست، در رفت و آمدها و مذاکرات مشاهده می‌کنیم حتی کشورهایی که با دارا بودن ثروت و انواع تسلیحات و تجهیزات به طور بالقوه می‌توانند چنین مأموریتی را انجام دهند هیچ‌گاه چنین جرات و جسارتی را در آنها مشاهده نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این جمهوری اسلامی ایران است، این ارتش قهرمان ماست، این نیروی دریایی دلاور ما است که در اوج تحریم و در اوج فشارهای سیاسی، تبلیغی، رسانه‌ای، اقتصادی و نظامی دست همت به کمر خود می‌بندد و دست بر زانوی خود می‌گذارد و با شناور ناوشکن دنای کاملا ایرانی و به همراه ناوبندر مکران که با ابتکار راهبردی به چنین مأموریتی مسئول و مأمور شده و چنین مسیر خطرناکی را طی می‌کند.

وی اظهار داشت: آمارهایی که در گزارش‌ها ارائه کرده‌اند استثنایی و بی نظیر است، یک نیروی دریایی تحت تحریم بتواند چنین مأموریتی را انجام دهد، کشورهایی که در ابتدا خوف و واهمه داشتند از این که این ناوگروه در آن‌جا پهلو بگیرد، با دیدن این توانمندی و اقتدار آغوش گشودند و این عزیزان را پذیرفتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: همان طور که در ابتدا عرض کردم بسیار بزرگ‌تر از آنچه که در ظاهر و مادیات این مأموریت می‌بینیم که چنین ناوگان ایرانی با عبور از این امواج سهمگین، اقیانوس‌ها و قاره‌ها را پیموده و در قریب 8 ماه یک دور، دور کره زمین زده، بزرگ‌تر از این اراده،ایمان، شجاعت، ایثار و وطن‌پرستی شما جوانان عزیز است که چنین کار بزرگی را همت کرده و انجام دادید.

وی تاکید کرد: افتخار ما شما جوانان هستید که چنین کار بزرگی را انجام می‌دهید و می‌توانید مسئولیت بسیار بزرگ‌تری را برای ایران، ملت و این کشور سربلند بر عهده بگیرید، خدا را بر این نعمت بزرگ شکر می‌گذاریم و در کنار شما رزمندگان و دلاورمردان، خدا را شاکر وجود خانواده‌های عزیزتان هستیم که این فراغ 8 ماهه را با سربلندی تحمل کردند، پشتوانه معنوی برای اجرای مأموریت شما بوده و دعاگوی شما بودند، سختی‌ها و مشکلات زندگی را همسران عزیز شما تحمل کردند، فرزندان برومند شما همه سختی‌ها را تحمل کردند و دعاگوی شما بودند و شما توانستید با این پشتیبانی این مأموریت بزرگ را به انجام برسانید.

وی خاطرنشان کرد: عرض کردم این اتفاق، سرآغاز یک تاریخ جدید برای تبلور و رشد قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران است که با این مأموریت آغاز و با قدرت پی‌گیری خواهد شد.

باقری ادامه داد: خدا را بر همه نعمات شکرگزاریم و ان شاءالله که شما عزیزان با این روحیه و معنویت و ایثار و در کنار ‌آن با این شجاعت و توانمندی و دانش و مهارت از سربازان مولا و آقایمان حضرت ولی عصر محسوب شوید، از سربازان مولایمان فرمانده معظم کل قوا هستید و من گزارش این مراسم زیبا و پر معنا را محضر آن بزرگوار تقدیم خواهم کرد که پیام دلنشین و برادرانه و پدرانه آن عزیز برای شما پیامی استثنایی است و نشان از علاقه و توجه معظم له به یکایک شما عزیزان و نیروی دریایی قهرمان‌مان دارد.

وی در پایان ابراز داشت: لازم می‌دانم از تلاش‌ها و زحمات فرمانده محتر کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده محترم و توانمند نیروی دریایی ارتش و یکایک عزیزان و مسئولان این نیرو، فرمانده ناوگروه اعزامی، فرمانده ناو بندر مکران، فرمانده ناو شکن دنا و یکایک همرزمان و عزیزانم در این ناوگروه کمال قدردانی را داشته باشم و ان شالله شاهد توفیق‌ها و موفقیت‌های مکرر و بزرگ‌تر شما عزیزان خواهیم بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/97804

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب