۹۵ ساختمانِ تهران در وضعیت بحرانی

۹۵ ساختمانِ تهران در وضعیت بحرانی
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران ۹۶۰ هزار ساختمان دارد که تنها ۹۵ ساختمان وضعیت بحرانی دارند و باید فهرست آن‌ها اعلام شود.

به گزارش نجوا خبر، مهدی بابایی در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آتش سوزی در میدان رازی گفت: این حریق در سوله سه هزار متر مربعی اتفاق افتاد که تا کنون پنج اخطار گرفته بود؛ ۲۰۰ آتش‌نشان در محل حضور پیدا کردند تا توانستند پس از چند ساعت حریق را اطفا کنند.
وی افزود: ساختمان کناری این سوله نیز دچار حریق شد که آتش‌نشانان از سرایت بیشتر آتش جلوگیری کردند؛ خوشبختانه جان شهروندان و آتش‌نشانان دچار آسیب نشد، اما تا کی قرار است در شهرداری تهران به اخطار اکتفا کنیم؟

بابایی با بیان اینکه در سال ۹۸ مصوبه داریم که چگونه باید با این ساختمان‌ها برخورد کرد، یادآور شد: چرا در این ساختمان که از ساختمان‌های پر خطر بودند دستور قطع انشعابات نداشتیم؟ این نکته قابل تأملی است که شهرداران مناطق با جدیت موضوع را دنبال کرده و اطلاع رسانی کنند.

وی تأکید کرد: به یمن پیگیری مدیریت شهری ساختمان‌های ناایمن از ۱۲۹ به ۹۵ واحد رسیده، اما به ساختمان‌هایی رسیده‌ایم که علیرغم تذکرات جدی هیچ گونه همکاری را نداشتند؛ لذا درخواست من از شهردار تهران این است که بنابر وظیفه قانونی خود لیست این ساختمان‌ها را اعلام کند و این اقدام تشویش اذهان عمومی نیست؛ تهران ۹۶۰ هزار ساختمان دارد که تنها ۹۵ ساختمان وضعیت بحرانی دارند و باید لیست آن‌ها اعلام شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/97808

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب