کدام وزارتخانه‌ها تفکیک می‌شوند؟

کدام وزارتخانه‌ها تفکیک می‌شوند؟
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مورد تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: در شرایط فعلی بحثی در مورد تفکیک این وزارتخانه به میان نیامده است.

به گزارش نجواخبر، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مورد تفکیک برخی وزارت خانه‌ها گفت: فعلا فقط بحث تفکیک وزارت صمت و جدا شدن بخش بازرگانی مطرح بوده است، باید توجه داشت این تفکیک فقط شامل وزارت صمت نمی‌شود بلکه شرکت دولتی بازرگانی (بخش مربوط به امور دام و پشتیبانی و بازرگانی) از وزارت جهاد کشاورزی نیز جدا می‌شود.

وی در مورد تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیز تصریح کرد: در شرایط فعلی بحثی در مورد تفکیک این وزارتخانه به میان نیامده، این رویکرد فقط در مورد وزارت صمت مطرح شده است و مدتها است پیرامون این موضوع در دولت صحبت می‌شود؛ اوایلِ امر عده‌ای مخالف این اتفاق بودند اما پس از مطرح شدن آن، دولت در مجموع به این جمع بندی رسید که خیلی مهم است برای کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار این کار صورت بگیرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مورد گزینه مد نظر دولت برای وزارت صمت گفت: آقای رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیر صمت مشورت می‌کنند، اعضای دولت نیز نظراتی می‌دهند حتی ممکن است فعالان عرصه صنعت و معدن نظارتشان را در این خصوص ارائه دهند. البته باید در نظر داشت گزینه پیشنهادی باید در مجلس مقبولیت داشته باشد، افراد مختلفی برای تصدی‌گری پست وزارت صمت مطرح هستند ولی با این وجود تصمیمی در این باره اعلام نشده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/117932

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب