مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش چه گفتند؟

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش چه گفتند؟
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز؛ سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ به بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.

به گزارش نجواخبر، این جلسه قرار بود با دفاع سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور از رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همراه باشد، اما معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور پیدا کرد.

هم‌چنین محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری از جمله دولتمردانی است که رضامراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه رأی اعتماد به وی همراهی کرد.

در ابتدای جلسه، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت همراه خیرمقدم گفت و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

سپس رضاحاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش کمیسیون را به مدت ۱۰ دقیقه قرائت و از موافقت این کمیسیون با رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

اظهارات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

خضریان: مشکلات آموزش و پرورش با رفت و آمد افراد حل‌شدنی نیست

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: با آمدن یک فرد و یک وزیر مشکلات عدیده وزارت آموزش و پرورش قابل حل نیست. با رفتن آقای نوری و آمدن فرد دیگری اگر بنا باشد ساختارها حفظ شود مشکلی از این وزارتخانه حل نمی‌شود و اگر قرار باشد همین مسیر طی شود چاره‌ای جز تغییر وزرا در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

موسوی: صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست

هم‌چنین سیدعلی موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بدنه آموزش و پرورش نیست، گفت که صحرایی شباهتی به نوری وزیر سابق آموزش و پرورش دارد.

وی در مخالفت با صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست و نمی‌تواند درک درستی از این وزارتخانه داشته باشد. حال این‌که مدیریت و سکانداری مستلزم داشتن قابلیت و توانمندی بالایی است که وزیر پیشنهادی چنین سوابقی ندارد.

دهنوی: صحرایی مدیری با تجربه و جوان است

از سوی دیگر سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، معلمی را از مناطق محروم شروع کرده و به بالاترین سطح به این وزارتخانه رسیده و اکنون تجربه و شناخت کافی را از فضا دارد.

وی اظهار کرد: آقای صحرایی شناخت مناسبی از فضای آموزش و پرورش دارد، ایشان کسی است که کار را از سال‌ها پیش و از معلمی شروع کرده و از مناطق محروم به بالاترین سطح در وزارت آموزش و پرورش رسیده است و لذا ایشان تجربه مناسبی در همه سطوح این وزارتخانه دارد.

بابایی: برنامه صحرایی برای جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس چیست؟

اما علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف رضامراد صحرایی گفت که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامه‌ای برای نحوه جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس دارد؟

وی اظهار کرد: مخالفت من از جنس مخالفت با جریان حاکم بر وزارت آموزش و پرورش نیست چون همه اذعان داریم که وزارت آموزش و پرورش امروز علیه جریان غربگرا و سکولار است و با آنها مقابله می‌کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118018

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب