رضا مراد صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد

رضا مراد صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: سید ابراهیم رئیسی در نامه‌ای به رئیس مجلس، رضامراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

به گزارش نجوا خبر، سید محمد حسینی با اعلام این خبر گفت: سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی، رضامراد صحرایی را برای تصدی وزارت‌ آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.

وی ادامه داد: سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت‌دار رضامراد صحرایی، پیوست نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره فهرست برنامه‌ها و اقدامات اولویت‌دار اظهار داشت: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحول اساسی و کار جذب تربیت و ارتقای سرمایه انسانی آموزش و پرورش، آرام‌سازی نظامات و سازوکارهای راهبردی و مدیریت آموزش و پرورش، ارتقای عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی و کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی، به‌کارگیری ظرفیت‌های درونی و بیرونی مدرسه (مشارکت)، آرام‌سازی و بهینه‌سازی نظام تأمین، تخصیص و مصرف منابع مالی در سطوح مختلف نظام آموزش و پرورش، استانداردسازی و توسعه فضا، تجهیزات و فناوری‌های آموزشی و پرورشی و ارتقای توانمندی‌های تربیتی خانواده‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

حسینی امیدواری کرد که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، پس از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی در کمیسیون آموزش، در اسرع وقت جلسه رأی اعتماد به صحرایی برگزار شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/97812

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب