قائم‌مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در بازدید از فولاد مبارکه:

از شیوه برخورد فولاد مباركه با چالش‌ها الگوبرداری شود

از شیوه برخورد فولاد مباركه با چالش‌ها الگوبرداری شود
اجلاس ملی مدیران ارشد معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی با حضور قائم‌مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی و مدیران ارشد فنی صداوسیمای استان‌های کشور، مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه، روز سه‌شنبه دوم خردادماه سال جاری، در محل همایش‌های شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، در جریان برگزاری این همایش، قائم‌مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی گفت: در بازدید از فولاد مبارکه با دستاوردهای ارزشمندی که در صنعت فولاد کشور به ثمر رسیده است، آشنا شدیم و جدا از تولید انواع محصولات، دو موضوع خیلی مهم توجه ما را جلب کرد: اول، شیوه برخورد فولاد مبارکه با مسائل پیشِ روی سازمان که باید از آن الگوبرداری کرد؛ دوم، استفاده بهینه از فرصت‌ها در فولاد مبارکه که هرگونه تهدید را به فرصت تبدیل کرده است. بدون شک حملات سایبری و محدودیت‌های آب و انرژی می‌توانسته برای سازمان چالش‌هایی ایجاد کند، اما مدیریت فولاد مبارکه با اتخاذ شیوه‌های درست در حل مسائل، تمامی این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

فرشید بهجت محمدی در همین زمینه افزود: اینکه امروز فولاد مبارکه رقابت در کیفیت محصولات را نسبت به کمیت، در اولویت قرار داده، حاکی از آن است که مدیریت شرکت اهداف دست‌یافتنی را برای سازمان تعریف می‌کند؛ اهدافی که درنهایت به بهره‌وری روزافزون شرکت و سودآوری برای کشور منتج می‌شوند و تمام این موارد مایه افتخار است.

اطلاع‌رسانی دستاوردهای صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه می‌تواند راهکار و مشوق خوبی برای حضور جوانان در رشته‌های فنی و مهندسی باشد
قائم‌مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی ضمن ابراز نگرانی از عدم تمایل نسل جوان به انتخاب رشته‌های مهندسی تصریح کرد: متأسفانه ممکن است در سال‌های نه‌چندان دور در این حوزه با مشکلات عدیده‌ای مواجه شویم. رسالت صداوسیما و صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه اقتضا می‌کند با راهکارهای مؤثر جوانان را برای ادامه تحصیل در چنین رشته‌هایی تشویق و ترغیب کنند. در این مسیر اطلاع‌رسانی دستاوردهای صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه می‌تواند راهکار و مشوق خوبی برای حضور جوانان در این رشته‌ها باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در بسیاری از کارخانه‌های بزرگ دنیا به نحوه مطلوب از فناوری‌های روز استفاده کرده‌اند؛ اما متأسفانه ما در کشورمان هنوز نتوانسته‌ایم از این ابزارها به نحو شایسته در تولید و توسعه استفاده کنیم. متأسفانه در سال‌های اخیر استفاده از تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات به‌عنوان کالای لوکس معرفی شده و این باعث عقب‌ماندگی کشور در این حوزه گردیده است. باید با استفاده از فناوری اطلاعات نوین و به‌روز جهانی، دستاوردهای فولاد مبارکه و صنایع مشابه را به‌خوبی و به بهترین شکل ممکن اطلاع‌رسانی کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه در جمع مدیران ارشد معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی: فولاد مبارکه و صداوسیما برای امیدآفرینی در جامعه رسالت مشترکی دارند
در ادامه این اجلاس، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه نیز ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای فولاد مبارکه در عرصه‌های مختلف و قدردانی از تلاش‌های تمامی تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی به‌ویژه رسانه ملی اظهار داشت: به‌جرئت می‌توان گفت در حوزه تولید، اشتغال‌زایی، نوآوری و فناوری، بومی‌سازی، اشتغال‌زایی، توجه به محیط‌زیست، توسعه ورزش و تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی، اجرای طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری و تولید انرژی پاک، شرکتی مانند فولاد مبارکه در کشور سراغ نداریم.

وی فولاد مبارکه را دانشگاه علمی و عملی دانست و تصریح کرد: تمامی افتخارات کسب‌شده در این شرکت به مدد نیروی انسانی توانمند و باارزش حاصل شده است و امروز شاهدیم که دشمن با تمام قوا در تلاش است به سازمان‌هایی مانند فولاد مبارکه که مولد و منشأ امید و نشاط در جامعه‌اند، ضربه بزند.

تلاش دشمن بر این است که مردم، جوانان و نخبگان ما از ماندن در کشور و کارکردن برای این آب‌وخاک ناامید شوند
طیب‌نیا با اشاره به اینکه فولاد مبارکه و صداوسیما برای امیدآفرینی در جامعه رسالت مشترکی دارند، گفت: تلاش دشمن بر این است که مردم، جوان و نخبگان ما از ماندن در کشور و کارکردن برای این آب‌وخاک ناامید شوند، اما یکی از دستاوردهای کشور که می‌تواند در اقتصاد و صنعت کشور مؤثر باشد و برای جامعه شور و نشاط ایجاد کند، فولاد مبارکه است؛ بنابراین رسالت فولاد مبارکه و رسانه ملی این است که این دستاوردها را برای جامعه به‌خوبی تبیین کنند.

وی افزود: فولاد مبارکه به‌واقع برای مردم و نظام افتخارآمیز است. این مجموعه با در اختیار داشتن زنجیره کامل تولید، ارزش‌افزوده قابل‌توجهی برای کشور به همراه داشته و دارد؛ ازاین‌رو باید ضمن حفظ این دستاوردها، آن‌ها را به‌خوبی اطلاع‌رسانی کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در پی حمله سایبری به این شرکت و برخی مباحثی که در پی تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه مطرح شد، بسیاری از افراد آگاهانه و ناآگاهانه با دشمنان هم‌مسیر شدند و متأسفانه در زمین دشمن بازی کردند.

رسانه ملی می‌تواند با اطلاع‌رسانی دستاوردهای کشور ازجمله فولاد مبارکه در مسیر نشاط‌آفرینی و آگاهی جامعه بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کند
وی با تأکید بر اینکه رسانه ملی می‌تواند با اطلاع‌رسانی دستاوردهای کشور ازجمله فولاد مبارکه در مسیر نشاط‌آفرینی و آگاهی جامعه بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کند، ادامه داد: همچنان که مقام معظم رهبری بارها بر موضوع نشاط‌آفرینی در جامعه تأکید فرموده‌اند، باید در نظر داشته باشیم نشاط‌آفرینی در جامعه وقتی نفوذ می‌کند که دستاوردهای حاصل‌شده به مردم و به‌ویژه جوانان نشان داده شود. این امر ازاین‌جهت مهم است که مردم ما مطلع می‌شوند چه کارخانه‌هایی در حال کار و چه محصولاتی به دست فرزندان این مرزوبوم در حال تولید است؛ به‌عنوان‌مثال، وقتی مردم متوجه شوند ۱۴ محصول جدید در فولاد مبارکه به دست کارشناسان داخلی و بدون حضور حتی یک نفر از کارشناسان خارجی تولید شده است، به‌یقین برای آن‌ها نیز غرورآفرین خواهد بود و یا اینکه وقتی مردم آگاه شوند خطوط تولید شرکت با استفاده از دانش فنی کارشناسان داخلی برای تولید محصولات جدید آماده‌سازی و به‌روزرسانی شده است، به‌یقین بر خود می‌بالند.

طیب‌نیا تصریح کرد: در فولاد مبارکه از دوران ساخت تا بهره‌برداری و اکنون‌که شرکت در نقطه اوج خود قرار دارد، کارگرانی بوده و هستند که توانسته‌اند بیش از سی‌سال از این تجهیزات بهره‌برداری و آن‌ها را تعمیر و نگهداری کنند و هر روز با تولید انواع محصولات جدید نیاز بازار و بسیاری از صنایع پایین‌دست شرکت را برآورده سازند. شایسته است همه این مجاهدت‌ها در قالب روایت‌های گوناگون دیده و اطلاع‌رسانی شود.

درواقع هرکدام از دستاوردهای فولاد مبارکه مانند یک فتح‌الفتوح است که در شرایط سخت جنگ تحمیلی به‌دست‌آمده است
وی با تأکید بر اینکه به همت همین کارکنان و متخصصان داخلی، شرکت فولاد مبارکه کمتر از ۳۶ ساعت پس از حمله سایبری مجدداً راه‌اندازی شد و حتی به رکوردهای تازه‌ای هم دست‌یافت، گفت: این دستاوردها باید روایت شود؛ چراکه هریک از این دستاوردها غرور ملی را برانگیخته است و درواقع هرکدام از آن‌ها مانند یک فتح‌الفتوح است که در شرایط سخت جنگ تحمیلی به‌دست‌آمده است.

به گفته طیب‌نیا نه فقط دستاوردهای فولاد مبارکه، بلکه تمامی تلاش‌هایی که در شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان داخلی برای بومی‌سازی تجهیزات و همکاری‌هایی که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری و تحقیقاتی در مسیر توسعه فناوری با این شرکت انجام شده، باید روایت شود. به نظر می‌رسد رسالت مجموعه رسانه ملی این است که دست در دست مدیران و کارکنان این مجموعه و با روایتگری صحیح این دستاوردها برای جامعه شور و نشاط و امیدآفرینی به ارمغان آورد.

فولاد مبارکه نماد اقتدار و بالندگی و پیشرفت ایران است
در ادامه این همایش، یوسف افشاری‌نیا، مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان نیز گفت: بازدید بسیار خوبی را در فولاد مبارکه تجربه کردیم و از دستاوردهایی که در فولاد مبارکه به دست توانمند کارکنان و متخصصان این شرکت حاصل‌شده، احساس غرور می‌کنیم. ازاین‌رو در رسانه ملی با تمام وجود آماده اطلاع‌رسانی دستاوردهای این مجموعه صنعتی هستیم.

فولاد مبارکه نماد اقتدار و بالندگی، پیشرفت و تعالی، افتخار و خودباوری و توسعه ملی و مایه افتخار ایران و ایرانیان است
یوسف افشاری‌نیا تأکید کرد: بازدید مدیران فنی صداوسیما از فولاد مبارکه یک بازدید تفریحی و گردشی نبود، بلکه یک بازدید کاملاً علمی و هدفمند و فرصت مغتنمی بود که همکاران در رسانه ملی بتوانند از نزدیک با دستاوردهای کشور در حوزه صنعت فولاد کشور آشنا شوند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان فولاد مبارکه را نماد اقتدار و بالندگی، پیشرفت و تعالی، افتخار و خودباوری و توسعه ملی و مایه افتخار ایران و ایرانیان دانست و گفت: طی ادوار مختلف همواره شاهد افتخارآفرینی‌ها و رشد و توسعه فولاد مبارکه بوده‌ایم. این شرکت نه‌تنها در تولید فولاد بلکه در توسعه اقتصادی کشور نیز مؤثر بوده است؛ شرکتی که در سخت‌ترین شرایط جنگ ساخته شد و در شرایط تحریم هم برای کشور بسیار ارزشمند و مفید فایده بوده است و اگر در شرایط تحریمی سال‌های گذشته شرکتی مانند فولاد مبارکه وجود نداشت معلوم نبود چه اتفاقی برای صنایع مختلف کشور رخ می‌داد. فولاد مبارکه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی نیز برای کشور منشأ خدمات بسیار ارزشمندی بوده است.

در بسیاری از اقدامات اجتماعی و فرهنگی در استان اصفهان شاهد حمایت و پشتیبانی فولاد مبارکه هستیم
افشاری‌نیا اظهار داشت؛ در بسیاری از اقدامات اجتماعی و فرهنگی در استان اصفهان شاهد حمایت و پشتیبانی فولاد مبارکه هستیم. آثار و برکات فولاد مبارکه در تولید فیلم‌های فاخر برای شهدای گران‌قدر دفاع مقدس و بسیاری از فیلم‌های مستند دیده می‌شود. حمایت‌های این شرکت در توسعه فعالیت‌های ورزشی که با فعالیت رسانه ملی در نشاط‌آفرینی و ایجاد امید و خودباوری گره می‌خورد نیز بسیار قابل‌توجه است.

فولاد مبارکه مجموعه‌ای انقلابی، ارزشی، متعهد و حزب الهی است
وی با بیان اینکه فولاد مبارکه غرور ملی را رقم می‌زند، گفت: حمله‌هایی که گاهی در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی علیه فولاد مبارکه راه‌اندازی می‌شود، درواقع علیه غرور و افتخار ملی انجام شده و نادانسته به فولاد مبارکه نسبت‌هایی داده می‌شود که اقتدار ملی را نشانه می‌رود، اگرچه نام و اقتدار فولاد مبارکه قوی‌تر از این است که با چنین هجمه‌هایی دچار مشکل شود. به‌هرحال و وظیفه ما در رسانه ملی این است که با تلاش بیشتری برای معرفی این دستاوردهای ارزشمند برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان تصریح کرد: فولاد مبارکه مجموعه‌ای انقلابی، ارزشی، متعهد و حزب‌اللهی است که در رأس آن مدیریتی کاملاً انقلابی و متعهد به اهداف نظام قرار گرفته و با سایر همکاران مجموعه برای افتخارآفرینی‌های هرچه بیشتر در حال تلاش است؛ ازاین‌رو صداوسیما نیز افتخار می‌کند که بتواند دستاوردهای این شرکت را به بهترین شکل ممکن روایت کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد که در تعامل هرچه بیشتر رسانه ملی با فولاد مبارکه به‌عنوان پیشران صنعت فولاد کشور، شاهد این باشیم که این روایت‌ها که روایت افتخار و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است به‌خوبی و به نحو مقتضی به سمع و نظر مردم فهیم کشورمان و جهانیان برسد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118106

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.