«فیصل بن فرحان» به تهران می آید

«فیصل بن فرحان» به تهران می آید
روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم جمعه شب به نقل از منابع لبنانی اعلام کرد که وزیر خارجه عربستان سعودی اوایل هفته پیش‌رو در حالی که حامل پیامی از پادشاه عربستان سعودی است به ایران سفر می‌کند.

به گزارش نجواخبر، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی اوایل هفته پیش‌رو به تهران سفر خواهد کرد.

رای الیوم به نقل از منابع سیاسی لبنانی افزوده است: وزیر خارجه عربستان سعودی پیامی را از طرف ملک سلمان بن عبدالعزیز برای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران خواهد برد که به توسعه روابط دو کشور مربوط می‌شود.

بر اساس این گزارش، بن فرحان همچنین در این سفر با رئیس‌جمهور ایران و دیگر مقامات ایرانی دیدار و درباره توسعه روابط دو کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی روز جمعه در حاشیه اجلاس دوستان بریکس در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و از پیشرفت‌های بسیار خوب حاصله در روابط دوجانبه اظهار خرسندی کرد.

وی از کمک‌های ارزشمند طرف ایرانی در استقبال از هیئت فنی عربستانی به‌منظور زمینه سازی برای گشایش سفارت و سرکنسولگری عربستان در ایران تشکر کرد و ادامه داد: با همکاری بسیار خوب دو طرف از مراحل تعیین سفرا و زمینه سازی برای گشایش نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی به‌سرعت عبور کردیم و در حال حرکت به سمت مرحله جدیدی از روابط دو کشور هستیم که تأمین‌کننده منافع دو ملت و کل منطقه خواهد بود.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که در پاسخ به دعوت به عمل آمده، به‌زودی به تهران سفر خواهد کرد.

طرفین در این دیدار، سلام‌های گرم متقابل رؤسای دو کشور را به یکدیگر ابلاغ کردند.

این دومین دیدار رسمی وزرای خارجه دو کشور در سه ماه گذشته و پس از توافق تهران و ریاض برای از سرگیری روابط سیاسی و دیپلماتیک پس از هفت سال است.

اکنون تهران و ریاض در مرحله انجام امور اداری و فنی برای بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود در کشور مقابل هستند و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده به طور رسمی سفارتخانه‌ها فعالیت خود را آغاز کنند.

نخستین دیدار امیر عبداللهیان و بن فرحان فروردین ماه به میزبانی پکن صورت گرفت.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118120

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب