کمبود نیرو در آتش‌نشانی تهران

کمبود نیرو در آتش‌نشانی تهران
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۵۰۰ نیرو در سازمان آتش نشانی کم داریم، گفت:با تماس شهروندان ظرف ۴تا۶دقیقه هر خدماتی که بخواهند ارائه می دهیم.

به گزارش نجواخبر، قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران صبح امروز - شنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۲- در پنجاه و هشتمین پویش امیدو افتخار و در آیین افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی افسریه، شهرری و پروژه برج شبیه‌ساز ۱۵طبقه با کاربری آموزشی و عملیاتی در صالح‌آباد، اظهار کرد: در آستانه یکصدمین سالگرد تأسیس سازمان آتش‌نشانی هستیم. به همه همکارانم در سازمان آتش‌نشانی خداقوت می‌گویم، در همین اتفاق اخیر اگر تلاش آتش‌نشانان نبود ممکن بود اتفاق ناگواری در بازار تهران رخ دهد. برای اینکه خدمت بهتری به شهروندان ارائه بدهیم و ظرف ۴تا۶ دقیقه به مکان حادثه برسیم تمام تلاش مان را به کار بسته ایم.

وی افزود: ۲۵۰۰نیرو در سازمان آتش‌نشانی کم داریم اما با یک تماس شهروندان ما ظرف بازه زمانی ۴تا۶دقیقه‌ای هر خدماتی را که بخواهند ارائه می‌دهیم.

محمدی در ادامه به مرکز آموزشی صالح آباد پرداخت و گفت: مرکز آموزشی صالح آباد هم نیروها را به روز نگه می‌دارد و هم محل آموزش در کل کشور است. ضمن اینکه رشته مهندسی حریق در این مرکز برای اولین بار راه اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آماده همکاری با دیگر مراکز هستیم، تصریح کرد: نمونه برج شبیه‌ساز ۱۵طبقه با کاربری آموزشی و عملیاتی در صالح‌آباد را در خاورمیانه نداریم. قطعا توانمندی کارکنان با تمرین در این برج افزایش پیدا می‌کند، زیرا باتوجه به ساختمانهایی مثل مسکن مهر به این برج نیاز داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، ۶۵هزار عملیات در تهران انجام دادیم که ۲۸ هزار عملیات حریق بود، و ۲۸ عملیات دیگر در بخش آسانسور و غیره بود، تاکید کرد: میانگین زمان رسیدن ما به محل حادثه۴:۲۸ ثانیه است. در سال۱۴۰۱، ۲۴ هزار نفر را هم به اشکال مختلف نجات دادیم ولی متأسفانه ۳ هزار نفر مجروح داشتیم. البته تعداد فوت شده‌ها ۵۰ نفر در سال گذشته کاهش پیدا کرد.

محمدی با بیان اینکه ما جان خود را از دست می‌دهیم تا جان دیگران را نجات دهیم اظهار کرد: ارتقای سطح آموزش شهروندان در مسائل ایمنی در دستور کارمان قرار دارد به طوری که معاونت پیشگیری به صورت شبانه روزی فعال است.

وی با تاکید بر اینکه آرزو دارم که زنگ هیچ ایستگاهی به صدا در نیاید. ادامه داد: ساختمان های ناایمنی که اخیرا دچار حریق شدند بالای ۸بار اخطار دریافت کردند اما بی توجهی شان باعث شد که حتی بعضی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت ببینند. به عنوان مثال در انبار چسب حدود ۲۰هزار ظرف چسب وجود داشت که نباید آنجا نگهداری می‌شدند. آلودگی انبار چسب وحشتناک بود هم برای محیط زیست و هم برای آتش‌نشانان که امیدواریم ازین پس مالکان به این تجربیات توجه کرده و اخطارها را جدی بگیرند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118432

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب