عبدالملکی: ارائه 700 بسته به سرمایه گذارانِ مناطق آزاد

عبدالملکی: ارائه 700 بسته به سرمایه گذارانِ مناطق آزاد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان"۷۹ پروژه سرمایه گذاری به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان به مرحله صدور مجوز رسیده است،گفت:بسته سرمایه‌گذاری به هیئت سرمایه‌گذار چینی معرفی شد.

به گزارش نجواخبر، حجت‌الله عبدالملکی در جمع خبرنگاران در رابطه با وضعیت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و آخرین روند ارائه 700 بسته سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران در این مناطق اظهار کرد:از ابتدای اردیبهشت ماه امسال یعنی حدود 1.5 ماه است که فرایند معرفی بسته های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 79 پروژه سرمایه‌گذاری در 7 منطقه آزاد به مرحله صدور مجوز رسیده است، افزود: ارزش این تعداد پروژه حدود 17 هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: به جز این 79 پروژه، حدود 100 پروژه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد در سایر مراحل قرار دارد که سرمایه‌گذاران باید در این زمینه با مناطق آزاد مذاکرات مربوطه را انجام دهند.

وی ارزش کل 700 بسته سرمایه‌گذاری را 430 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: روز گذشته برای یک هیئت سرمایه‌گذاری چینی که در هتل اسپیناس حضور داشتند، بسته های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را معرفی کردیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اعلام اینکه بسته سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی نیز در حال آماده شدن است، اضافه کرد: تمام تلاش‌ها در این است تا وعده جذب سرمایه‌گذاری 5 میلیارد یورویی در مناطق آزاد تا پایان سال جاری محقق شود. فکر می‌کنم زمینه-برای تحقق این هدف- فراهم است.

عبدالملکی همچنین از صدور مجوزهای کسب و کار در مناطق آزاد به صورت الکترونیکی خبر داد و تاکید کرد: در مناطق آزاد منعی برای اتصال به درگاه ملی صدور مجوزها نداریم، تنها باید ضوابط قانونی صدور مجوزها در مناطق آزاد به رسمیت شناخته شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119077

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.