آب تهران جیره بندی می‌شود؟

آب تهران جیره بندی می‌شود؟
افزایش دما مصرف روزانه آب شهر تهران به رکورد بی سابقه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر در شبانه‌روز رساند که گویای نقطه هشدار برای پایتخت نشینان است.

به گزارش نجواخبر، هرسال شروع تابستان با چالش‌های آب و برق همراه می‌شود و همکاری مردم امری الزام آور برای پایداری شبکه‌های آب و برق است تا از این فصل پر چالش عبور کنیم. روز گذشته سخنگوی صنعت برق از رکورد جدید تقاضای مصرف برق کشور با ۷۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات سخن گفت و روز جاری آبفای تهران در اطلاعیه‌ای از مصرف بی سابقه پایتخت نشینان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده با مصرف روزانه آب شهر تهران در حدنصابی بی‌سابقه از مرز سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر در شبانه‌روز عبور کرد که این روند مصرف، می‌تواند تأمین پایدار آب شرب شهر تهران را با مخاطره مواجه کند. این در حالی است که چندی پیش البته مدیر عامل آبفای تهران راهکار جلوگیری از جیره بندی و قطعی آب را همراهی مردم عنوان کرد و گفته بود: اگر همراهی مشترکان از ۴ به ۱۰ درصد افزایش یابد می‌توانیم بگوییم هیچ مشکلی در تأمین آب وجود ندارد.

هفته دوم تیرماه بود که مصرف آب در تهران از ۵۵ هزار لیتر بر ثانیه نیز عبور کرده و رکورد مصرف آب را در سالهای اخیر به خود اختصاص دادچرا که در سال‌های گذشته بیشترین مقدار مصرف ۵۲ هزار لیتر بر ثانیه بوده و از این رقم عبور نکرده بود. اما حالا با افزایش بی سابقه دمای هوا در تهران و کشور مصرف آب در پایتخت به ۵۷ هزار لیتر در ثانیه رسیده است و رکورد بی سابقه‌ای را به ثبت رسانده است.

براساس آخرین آمار اعلام شده از مخازن سدهای پنج‌گانه استان تهران تا ۳۱ تیرماه حجم مخازن این سدها ۳۱ میلیون مترمکعب کاهش یافته است و سدهای پنج‌گانه استان تهران ۵۴۷ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال قبل که عددی معادل ۵۷۸ میلیون مترمکعب بود ۳۱ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

شاید برای همین است که آبفای تهران از پایتخت نشینان درخواست کرده با مدیریت مصرف آب و انجام برخی اقدامات ساده مانند رفع نشتی احتمالی کولرهای آبی، پرهیز از شست‌وشوهای غیرضروری، بررسی‌های فنی اتصالات و لوله‌های آب ساختمان و… از هدررفت آب پیش‌گیری کنند.

اما سؤال اینجاست که در صورت عدم رعایت چنین نکاتی باید منتظر قطعی و جیره بندی آب تهران باشیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119585

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب