توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره انتصاب‌های جدید/ با تنوع مدارس موافق نیستم

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره انتصاب‌های جدید/ با تنوع مدارس موافق نیستم
وزیر آموزش و پرورش: در انتخاب و انتصاب مدیران بر شایستگی ها و صلاحیت فنی و حرفه ای آنها تاکید داریم. معیار عمل ما در تعیین مدیران مدارس آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است.

به گزارش نجواخبر، وزیر آموزش و پرورش گفت: با تنوع مدارس موافق نیستم مگر مدارسی که بر اساس پژوهش های علمی لزوم وجود آنها اثبات شده باشد.

هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاه‌ها، پیشنهادها و نظرات خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: تقدیر از وزیر آموزش و پرورش به خاطر بیمه فرهنگیان و برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، توجه جدی به آموزش های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و لزوم فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز آنها، پیگیری آموزش دانش‌آموزانی که به خاطر بیماری کرونا ترک تحصیل کرده‌اند، اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش، اجرای آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران و توجه به شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای افراد برای احراز پست مدیریت‌ها، توجه جدی به مراکز تربیت معلم، آموزش و پرورش تنها مرجع آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان کشور است، ایجاد ارتباط موثر بین مدرسه و اولیای دانش‌آموزان، تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات نهایی، تاکید بر ثبات مدیریت در آموزش و پرورش، برگزاری دوره های آموزشی برای نیروهای جدید الاستخدام، توجه به کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس، تاکید بر اجرایی شدن بعد نظارتی شورای عالی، جبران کمبود معاون اجرایی، پرورشی، خدمتگزار و سرایدار مدارس، بررسی چالش‌های آموزش و پرورش با حضور رئیس‌جمهور، آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس، استفاده از ظرفیت های شورای عالی و بسیاری از دیگر مسائل آموزشی و پرورشی را بیان کردند.

در ادامه این جلسه رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی از مهم ترین خروجی های نظام آموزشی کشور است که بر اساس استانداردهای موجود برگزار شد و نتایج آن باید تجزیه و تحلیل شود.

وی افزود: در انتخاب و انتصاب مدیران بر شایستگی‌ها و صلاحیت فنی و حرفه‌ای آنها تاکید داریم. معیار عمل ما در تعیین مدیران مدارس آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است.

صحرایی اظهار کرد: با تنوع مدارس موافق نیستم مگر مدارسی که بر اساس پژوهش های علمی لزوم ایجاد آنها اثبات شده باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش نیروهای جدید الاستخدام در آموزش و پرورش یکی از کارهایی است که به طور جدی پیگیری می‌شود تا نیروهای جدید با آمادگی لازم در کلاس های درس حاضر شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش معلمان برای حضور در کلاس درس باید گواهینامه صلاحیت های حرفه‌ای معلمی داشته باشند.

صحرایی افزود: جلسات شورای عالی اگر با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود بهتر است ولی باید دید دستوراتی که رئیس‌جمهور در جلسه گذشته داده‌اند از جمله بروز رسانی سند، شاخص های ارزیابی سند و سایر موارد تا چه حد انجام شده است.

وی اظهار کرد: شاخص های انتخاب و انتصاب مدیران کل و روسای مناطق آموزش و پرورش توسطه شورای عالی تهیه و تدوین شود تا در تعیین مدیران ارشد آموزش و پرورش ملاک عمل قرار گیرد.

وزیرآموزش و پرورش در تاکید کرد: مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش باید هم جنبه آموزشی و هم تربیتی داشته باشند چون تک بعدی بودن آنها به نظام تعلیم و تربیت ضربه می‌زند.

در ابتدای این جلسه محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گزارشی از برگزاری هشتمین نشست نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان‌ها که از ۲۵ الی ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر تبریز برگزار شد، ارائه کرد.

امانی با اشاره به نقش و کارکرد نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در اجرای مأموریت های این شورا گفت: انتخاب نماینده شورای عالی در استان‌ها یک کار ابتکاری و ارزشمند دبیرکل پیشین شورای عالی آموزش و پرورش بود که برای ایجاد تعامل و ارتباط موثر بین حوزه سیاست‌گذاری و اجرا تا این شورا بتواند از توانمندی و کارآیی نمایندگان در استان‌ها برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات خود استفاده کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های موثر نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان‌ها افزود: این افراد سرمایه ارزشمندی برای شورای عالی آموزش و پرورش در استان‌ها هستند چون با کانون مدرسه که محل اجرای طرح‌ها و برنامه های آموزش و پرورش است در ارتباط مستقیم بوده و اطلاعات روزآمدی از آن دارند. این اطلاعات در تهیه و تدوین مصوبات شورای عالی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به نقش مشورتی نمایندگان شورای عالی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست تبیین مأموریت ها، برنامه‌ها و طرح ها‌، تقویت ارتباط و تعامل بین حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، نحوه نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی‌ و آشنایی نمایندگان جدید الانتصاب با نقش و کارکردهای شورای عالی در نظام تعلیم و تربیت بود.

وی با تاکید بر اینکه این جلسه مهم ترین نشست کاری به لحاظ تدوین برنامه عملیاتی سال آتی بشمار می‌رود، افزود: در این نشست مسائل مختلف آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برنامه ها، طرح ها، مأموریت‌ها و... سال آینده نمایندگان شورای عالی در استان‌ها تبیین شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس ماده ۴ قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش، موضوعاتی که در دستور کار شورا قرار می‌گیرند که از سوی رئیس‌جمهور، وزیر آموزش و پرورش و یا ۸ نفر از اعضای شورای عالی تقاضای طرح موضوعی را در شورای عالی داشته باشند.

وی افزود: دستور کار هر جلسه شورای عالی با هماهنگی رئیس‌جمهور و یا وزیر آموزش و پرورش تهیه و اعلام می‌شود.

یادآور می‌شود در این جلسه «شرایط و شایستگی های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» پس از بحث و بررسی اعضای شورا به تصویب رسید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119589

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب