لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در پایتخت

لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در پایتخت
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: روند جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز باید ادامه پیدا کند و توقف در این موضوع ممنوع است.

به گزارش نجوا خبر،در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص رأی گیری هیئت رئیسه شورا، افزود: رأی گیری بر اساس نصف به اضافه یک صورت می‌گیرد و هرکسی انتخاب می‌شود باید ۱۱ رأی داشته باشد،در اولین رأی گیری انتخاب منشی آراء به صورت ۱۲- ۱۲ بود و هریک از اعضا می‌توانستند ۲ رأی دهند و اگر ۱۵ نفر هم رأی می‌دادند آراء به ۳۰ مورد می‌رسید.

وی افزود: رأی گیری به مرحله دوم انجامید و آراء ۱۰ و ۹ شد و چون اکثریت آراء به دست نیامد هیچ یک از نامزدها انتخاب نشدند، ما به رأی ۱۲- ۱۲ استناد کردیم و خانم نجفی به عنوان منشی انتخاب شد. چون رأی ۱۰ و ۹ حائز شرط نصف به اضافه یک نشد، قابل استناد نبود.

چمران گفت: ما انصراف نداریم و باید استعفا ثبت می‌شد؛ چون درگیر رأی گیری بودیم و انصراف مطرح شد به رأی ۱۲ به ۱۲ اکتفا کرده و موارد مکتوب و به فرمانداری ارسال خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:حتما روند جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز باید ادامه پیدا کند و توقف در این موضوع ممنوع است و همکاری پلیس در این زمینه ضروری است و نیروی انتظامی وظیفه دارد در کمال قدرت حضور پیدا کند که از ساخت‌وساز غیرمجاز و ناپایدار و انسان کش جلوگیری شود.

وی افزود: اگر در این ساختمان که با یک ضربه فروریخت، افراد ساکن می‌شدند فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌داد؛ این تخریب به ضرر مافیایی است که از مردم پول می‌گیرند و خانه های ناپایدار به آنها می‌فروشند. شهرداری موظف است جلوی این اتفاق را بگیرد و شورا هم از این موضوع به شدت حمایت می‌کند و اگر ضرورت داشته باشد همه اعضای شورا در محل حضور پیدا می‌کنیم تا هم جلوی ساخت‌وساز را بگیریم و هم ساخت‌وساز ناپایدار تخریب شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120067

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب