شهید شد تا مافیای خانه‌های غیرمجاز برچیده شود!

شهید شد تا مافیای خانه‌های غیرمجاز برچیده شود!
حسین اسماعیلی در تخریب ساختمان‌ها به دستور دادستانی تهران، شهید شد. در یکی از ساختمان‌ها در خلازیر حکم قضایی را اجرا کردند و خانه همجوار نیز در اجرای این حکم تخریب شد. حسین اسماعیلی، فرمانده‌اش و چندنفر از افراد شهرداری تهران زیر آوار ماندند....

از کودکی عاشق امام حسین (ع) بود، نامش حسین بود. پدرش 30 سال قبل، پیش از آن‌که حسینیه و هیئت ما تأسیس شود، اکو، بلندگو و لوازم مورد نیاز هیئت را می‌آورد. قبل از عزاداری، درب منازل می‌رفت و اقدامات پشتیبانی از هیئت را انجام می‌داد. او که درگذشت، پسرانش را برایمان به یادگار گذاشت. عباس نوکر امام حسین (ع) بود و حسین پیش از آنکه پرسنل ناجا باشد یک هیئتی بود، یک بسیجی بود. به خاطر ارزش‌هایش به سربازی امام زمان (عج) رفت و شهید شد. در مراسم ختمش برای امام حسین (ع) اشک می‌ریختند چراکه او نوکر امام حسین (ع) بود. او رفت که حادثه پلاسکو تکرار نشود، رفت که مافیای خانه‌های غیرمجاز برچیده شود. حادثه ناگواری بود. بر اثر انفجار گاز دو ساختمان منفجر شدند و فروریختند. در حریم مناطق مختلف تهران مثل مرتضی‌گرد و خلازیر در منطقه 19 ساخت‌وساز خانه‌های غیرمجاز همچنان ادامه دارد. بسیاری از افراد در آن مناطق به راحتی زمینی را برای خود انتخاب کرده و به صورت غیرقانونی به ساخت‌وساز می‌پردازند.
تخریب خانه‌ها به دستور دادستانی
حسین اسماعیلی در تخریب ساختمان‌ها به دستور دادستانی تهران، شهید شد. در یکی از ساختمان‌ها در خلازیر حکم قضائی را اجرا کردند و خانه همجوار نیز در اجرای این حکم تخریب شد. حسین اسماعیلی، فرمانده‌اش و چندنفر از افراد شهرداری تهران زیر آوار ماندند و بعد از چندروز پنجمین پیکر را بیرون کشیدند. خانوارهایی که در این ساختمان‌ها زندگی می‌کردند زیر آوار ماندند و یا بی‌خانمان شدند. تخریب این دو ساختمان دستور مستقیم دادستانی تهران بود. او دستوری مبنی بر تخریب خانه‌های غیرمجاز صادر کرده بود.
حسین اسماعیلی معاون پایگاه برادران پلیس امنیت بود، فردی تحصیلکرده و سالم بود. در هر قشری چندنفر متخلف وجود دارد، در فراجا نیز متخلفان کاری مشابه تخریب ساختمان‌ها انجام می‌دهند. حسین اسماعیلی در این راه جان خود را فدا کرد. شرط شهید شدن، شهید زندگی کردن است.
انفجار گاز و بی‌خانمان شدن مردم
در جوانمرد قصاب انفجار گاز حادثه ساز شد. صبح روز دوشنبه ساعت 8 بود که در این محله چندین واحد آپارتمانی بر اثر انفجار گاز تخریب شد. بخش عظیمی از ساختمان‌های محلات شهرری غیراصولی ساخته شده و بافت این منطقه نیز فرسوده است. تخریب دوساختمان بر اثر انفجار گاز یک هشدار بود. اگر بلایای طبیعی یا زلزله رخ دهد، این ساختمان‌ها به راحتی فرو می‌ریزد. ساختمان‌های شهرری نیز در گذشته‌ای نه چندان دور به روش خلازیر ساخته شده و نظارتی برروی ساخت‌وساز آن صورت نگرفته، مسئولین یا بی تفاوت از مقابل ساختمان‌سازی‌های غیراصولی گذشتند و یا با معامله کردن و رشوه گرفتن به مردم خیانت کرده و با جان آن‌ها بازی کردند.
اکنون چندین خانواده آواره شده‌اند. مسئولین نیز فقط آمدند دست به سینه عکس گرفتند و رفتند. البته شهردار منطقه همچنان در تلاش است تا مشکل را رفع کند. کوچه‌های محله جوانمرد قصاب بسیار باریک است، عرض برخی کوچه‌ها کمتر از یک متر است. دونفر به سختی از آن عبور می‌کنند.
ماهم بنابه وظیفه به مردم آسیب دیده کمک کردیم. فرهنگ امام حسین (ع)، فرهنگ دستگیری و کمک است. اگر نوکر امام حسین (ع) هستیم باید کمک کنیم. ما و دوستان جهادی تلاش کردیم تا حد امکان به خانواده‌های دوساختمان کمک کنیم.
ما و دوستانمان در موقوفه جوانمرد قصاب غذاها را برای افرادی که در این موقوفه سکنی گزیده‌اند فرستادیم. حضور نیروهای مردمی برای مردم مانند مسکن است. اما زمانی که مسئولان می‌آیند، عکس می‌گیرند و می‌روند نمک روی زخم می‌پاشند. مجموعه ما در حال حاضر دو خانوار و فردی که دچار فلج مغزی شده را اسکان داده است.
نهادهای دولتی به مردم آسیب دیده کمک نکردند
دولت و نهادهای دولتی هیچ خدماتی به خانوارهای ساکن در آن دوساختمان ارائه ندادند. به طوری که حتی فرد مبتلا به فلج مغزی در خیابان مانده بود. مسئولانی که مردم آسیب دیده را به حال خود رها کردند باید پاسخ‌گوی خود و خدای خود باشند. هیچ یک نامیرا نیستیم، باید در آن دنیا پاسخ‌گو باشیم. همان‌گونه که مقام معظم رهبری گفته‌اند نیروهای جهادی آتش به اختیارند و باید اقدام و عمل کنند، تصمیم گرفتیم به مردم کمک کنیم. مردم ساکن در منطقه جوانمرد قصاب از نظر مالی در مضیقه‌اند.
از طرفی دیگر مسئولان می‌توانند به راحتی مردم را در مهمانسراهای متعلق به سازمان‌های دولتی اسکان دهند. کافی است چند تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.
کمیته امداد امام خمینی (ره)
من مدیر بزرگترین خیریه در جنوب تهرانم. کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین بنگاه های خیریه در کشور است. مأموریت این کمیته در 4 دهه گذشته رسیدگی به وضعیت مردم فقیر بوده است. آقای فتاح، عضو پیشین هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی اعلام کرد امور مردم باید به مردم واگذار شود و هیئت‌های مردمی تأسیس شود.
از ابتدای سال 1401 تاکنون مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) را ندیدیم. حمایت به کنار، حتی نظارت هم نداشته‌اند. قرار بود اموال تملیکی در اختیار خیریه‌ها قرار بگیرد تا در اختیار افراد کم‌برخوردار قرار بگیرد اما این اتفاق رخ نداد.


محمدرضا حاج ابوالقاسم دولابی، مسئول قرارگاه جهادی سردار حاج محمد ابوالقاسمی، مدیرعامل خیریه

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120134

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب