جاویدِ سریال یاغی از کجا آمد؟

جاویدِ سریال یاغی از کجا آمد؟
نام کاراکتر اصلی رمان سالتو سیاوش است، کاراکتری که در سریال یاغی جاوید نام دارد.

به گزارش نجواخبر، سریال یاغی همانطور که در تیتراژش آمده برداشتی از رمان «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش است. رمانی که فصل‌های ابتدایی آن در فضای جنوب یا بهتر بگوییم حاشیه شهر تهران می‌گذرد و کاراکتر اصلی آن پسر کشتی‌گیری به نام سیاوش است.
محمد کارت در ساخت سریال یاغی قصه اصلی رمان را تغییرات زیادی داده تا جایی که هر چند ممکن است در شروع قصه کاراکتر جاوید و سیاوش شباهت‌هایی با هم داشته باشند اما در ادامه مسیر این شباهت‌ها به مرور کمتر و کمتر شده تا جایی که در این قسمت‌های پایانی تقریبا جز یک خط محوری کوچک از قصه سالتو دیگر نشانی نمانده است.
کارت همچنین در ساخت سریال «یاغی» نام‌های کاراکترهای اصلی را هم تغییر داده است. یکی از این کاراکترها جاوید است که در رمان سیاوش نام دارد. اما چرا این اتفاق رخ داده است آن هم در حالی‌که احتمالا نام سیاوش به این کاراکتر و قصه‌ای که دارد نزدیک‌تر به نظر می‌رسد.
یکی از دلایل این اتفاق را شاید باید در دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی دنبال کرد.
سال گذشته سریال «سیاوش» در شبکه نمایش خانگی عرضه شد که کاراکتر اصلی آن با بازی میلاد کی‌مرام، کشتی‌گیری به نام سیاوش بود.
در سریال «جیران» ساخته حسن فتحی هم یکی از کاراکترهای اصلی سریال سیاوش با بازی امیرحسین فتحی است که اتفاقا او هم کشتی‌گیر است و تا اینجای قصه به پهلوان اول پایتخت حکومت ناصرالدین‌شاه قاجار تبدیل شده است.
این هم‌نامی و البته کشتی‌گیر بودن همه این کاراکترها شاید یکی از دلایلی بوده که محمد کارت را مجاب کرده به تغییر نام کاراکتر اصلی سریالش نسبت به رمانی که قصه اصلی سریال را از آن برداشت کرده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12663

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.