صدر کهکشانی شد؛ رئال، برنده بی چون و چرای ال‌کلاسیکو

صدر کهکشانی شد؛ رئال، برنده بی چون و چرای ال‌کلاسیکو
رئال مادرید با برتری 3 بر یک در ال‌کلاسیکو صدر جدول را از بارسلونا پس گرفت.

به گزارش نجواخبر، عصر یکشنبه، رأس ساعت 17:45 دقیقه به وقت تهران، 2 تیم رئال مادرید و بارسلونا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در برابر یکدیگر قرار گرفتند. 2 تیم هم‌امتیاز در بالای جدول لالیگا سعی داشتند تا با برتری در این رقابت حساس، به تنهایی و با اختلاف امتیاز به صدر جدول لیگ برسند و ابتکار عمل در مسیر قهرمانی را به دست بگیرند. میزبان مسابقه از همان دقایق نخست برتری خودش را به حریف دیکته و دوئل اول غول‌های فوتبال اسپانیا را با برتری بی چون و چرایی ضمن ارائه یک بازی منطقی و با کمترین اشتباه به نام خودش تمام کرد.

نیمه اول؛ بازی منطقی و دقیق رئال

مطابق آن چه انتظار می‌رفت بازی تحت تأثیر حضور 2 فوق ستاره تیم‌های یعنی لواندوفسکی و بنزما در یک زمین مسابقه بود. کارگردان تلویزیونی هم از این تأثیر غافل نشد و در ابتدای کار نمای بسته هر 2 مهاجم را به تصویر کشید تا دقیق‌تر به جزئیات رقابت امروز اشاره کند. با این حال جریان بازی این کارگردان را مجبور کرد مهاجم سفید پوش تیم میزبان را بیش از گلزن آبی و اناری مورد توجه قرار دهد. بارسا اگر چه در همان آغاز بازی برای کنترل فشار حاکم بر برنابئو جلو کشید اما خیلی زود مقهور بازی با برنامه تیم کارلتو در ورزشگاه خانگی‌اش شد. رئال قدم به قدم و حمله به حمله به دروازه تراشتگن نزدیک‌تر می‌شد و گزارشگر انگلیسی بازی به ندرت از لواندوفسکی نام می‌برد. رئالی‌ها با به کارگیری دقیق و تمرین شده تله آفساید، سرعت وینگرهای بارسا را خنثی می‌کردند و در سوی مقابل اریک گارسیا مدافعی نبود که بتواند قدرت تیم ژاوی را در چنین مسابقه بزرگی تضمین کند. حملات رئال ادامه پیدا کرد تا در نهایت در دقیقه 12 مسابقه قفل دروازه بارسا روی سرعت مثال زدنی وینیسیوس جونیور و قدرت گلزنی بنزما شکست. رئال باز هم با روحیه به ادامه حملاتش پرداخت و لوا در خط حمله بارسا از چهره‌های منزوی میدان بود. ستاره لهستانی بارها تلاش کرد تا روی موقعیت‌های تیمش تأثیرگذار واقع شود اما مدافعان هوشیار مادریدی او را ناکام گذاشتند. رئال به حملات منطقی و حساب شده‌اش ادامه داد و باز هم در دقیقه 35 روی حرکتی از وینیسیوس در موقعیتی مشابه گل اول و از پشت محوطه جریمه این بار والورده بود که با ضربه سنگینی دروازه حریف میهمان را باز کرد و رئال با همین نتیجه به رختکن رفت.

نیمه دوم؛ کنترل به شیوه مادرید

رئالی‌ها به آنچه می‌خواستند دست یافته بودند. بنابراین منطقی بود که کمی با حوصله‌تر با مدیریت بازی بپردازند و میدانداری کنند. این رویکرد رئال سرعت بارسا را در حملات تحت تأثیر قرار داد و کارلتو کلکسیونی از تجربیاتش را به رخ سرمربی جوان و موفق بارسلونا کشید. بنزما در نیمه دوم هم بار دیگر از روی موقعیتی مشابه دروازه بارسلونا را گشود اما داور گل او را آفساید اعلام کرد. با این حال و با وجود مردود شدن این گل رئال با نمایش 3 گل از یک نقطه تقریبی و روی ضربات از راه دور و پشت مجوطه جریمه به وضوح از یک آنالیز قوی و دقیق از نقاط ضعف حریف خبر می‌داد.

بارسلونا و تقلا برای نجات

تیم ژاوی که چیزی برای از دست دادن نداشت با نزدیک شدن بازی به دقایق پایانی بیش از پیش برای نزدیک شدن به دروازه رئال تلاش می‌کرد. این تلاش‌ها در نهایت جواب داد و آبی و اناری‌ها در 83 به وسیله فران تورس دقیقه قفل دروازه میزبان را شکستند. روحیه باز یافته بارسایی‌ها تا چند دقیقه بعد هم فشار را روی دروازه کهکشانی‌های نگه داشت تا اینکه اریک گارسیا با تقدیم یک پنالتی به حریف بازی ضعیفش را کامل کرد و رودریگو در دقیقه 91 گل سوم و تیر خلاصی را بر بدن نیمه جان حریف وارد کرد.

صدر کهکشانی شد

رئال مادرید ضمن خارج کردن رقیب سنتی از لیست تیم‌های بدون شکست این فصل لیگ‌های معتبر اروپا، روند شکست ناپذیری‌اش را حفظ کرد و با 3 امتیاز اختلاف به صدر جدول را از تیم ژاوی پس گرفت.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13063

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب