تکلیف پالایش یکمی‌هایی که سود نگرفتند، مشخص شد/عرضه سنگین دیروز آغاز معاملات چهارشنبه بورس را ریزشی کرد

تکلیف پالایش یکمی‌هایی که سود نگرفتند، مشخص شد/عرضه سنگین دیروز آغاز معاملات چهارشنبه بورس را ریزشی کرد
شاخص کل در ابتدای معاملات با ریزش کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش نجواخبر، شاخص کل در ابتدای معاملات امروز با ریزش ۲۸۶۴ واحدی مواجه شده و به جایگاه یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد رسیده است، نمادهای فملی، فولاد، فارس، شستا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشته و نماد شتران نیز بیشترین تأثیر مثبت را داشته است.

نمادهای خگستر، خودرو، شتران و شبندر نیز جزو پرتراکنش های بازار هستند، تا به این جای معاملات ۴۲۵ نماد منفی، ۱۵۴ نماد مثبت ۳۴ نماد صف خرید هستند.

*تکلیف پالایش یکمی‌هایی که سود نگرفتند، مشخص شد

رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: با تصویب مجمع صندوق‌های دارا و پالایش یکم، اساسنامه جدید آن‌ها مصوب شد؛ و به واسطه تغییرات به وجود آمده، رکن بازارگردان نیز تعیین شد.

علی‌اکبر ایرانشاهی، رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس اظهار کرد: روز گذشته مجمع دو صندوق پالایشی یکم و دارا یکم برگزار شد و اساسنامه آنها مطابق آخرین تغییرات هیئت وزیران به تصویب رسید؛ در حقیقت هر آنچه که هیئت وزیران نظر بر تغییر آن داشتند، روز گذشته مصوب شد.

ایرانشاهی در تکمیل سخنان خود افزود: با تصویب مجمع این صندوق‌ها، امیدنامه آن‌ها نیز تغییر کرده و رکن بازارگردان به واسطه تغییرات به وجود آمده، تعیین و مصوب شد.

وی مطرح کرد: مطابق مصوبات مذکور، صندوق‌ پالایش و دارا یکم از مدیریت غیرفعال به فعال تغییر کرده و بازارگردان‌های این صندوق‌ها می‌توانند نسبت به صدور و ابطال واحدها (یونیت) اقدام کنند که این موضوع علاوه بر اینکه نقدشوندگی آنها را افزایش می‌دهد، منجر به کاهش فاصله قیمت بازار با NAV صندوق‌ها می‌شود.

رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس بیان کرد: بازارگردان‌های صندوق دارا یکم و پالایش مطابق مقررات براساس حداقل سفارش انباشته و حداقل معاملات روزانه‌ای که توسط بورس‌ها مشخص می‌شود، اقدام به انجام عملیات بازارگردانی خواهند کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13569

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب