رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد استعفایش چه گفت؟/ سرنوشت لایحه بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد استعفایش چه گفت؟/ سرنوشت لایحه بودجه
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه قانون برنامه را جلو می‌اندازیم و تمام توانمان را می‌گذاریم تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم قانون برنامه را هم به اتمام برسانیم، گفت: هرچند از زمانی که سیاست‌ها به ما داده شده فرصت ما بسیار کم است، ولی تلاش ما این است که بتوانیم جبران کنیم.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره زمان ارائه بودجه از دولت به مجلس گفت: طبق روال کارهای بودجه را در دولت شروع کردیم البته کارهای مربوط به برنامه هفتم را هم آغاز کرده بودیم خدا رحمت کند آقای عادل آذر را ایشان کارهای برنامه هفتم را از سال گذشته شروع کرده بودند مؤسسه‌ای که به سازمان برنامه و بودجه واگذار شد و همزمان کارهای آن را جلو می‌بریم طبق برنامه‌ریزی و زمانبندی تا ۱۵ آبان ماه باید بودجه شرکت‌ها را می‌دادیم که طبق قانون آن را به مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم و روز ۱۵ آبان ماه بودجه شرکت‌ها تحویل مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: نظر رئیس مجلس این است که برنامه را زودتر بدهیم طبق توافقی که با کمیسیون برنامه و بودجه کرده بودیم به دلیل اینکه برنامه سیاست‌ها اخیراً ابلاغ شده نمی‌شود به زودی برنامه پنج ساله را تدوین کرد برای همین ما اولویت را به بودجه دادیم و بر اساس سیاست‌ها و بر اساس اینکه امسال قانون برنامه ششم همچنان حاکم است و قاعدتاً بودجه هم الان دارد تدوین می‌شود این کار را کردیم و کارهایش را طبق روال قبلی شروع کرده‌ایم در این هفته هم تمام تبصره‌هایش را تمام می‌کنیم و تحویل دولت می‌دهیم.

میرکاظمی گفت: بعد از آن دستگاه‌ها وارد مذاکره و بحث می‌شوند. نظر ریاست مجلس این است که قانون برنامه را اول بدهیم ما طبق روال خودمان چون روی بودجه کار کردیم و کارهای آن تمام شده است دیشب هم تا آخر وقت همکاران ما بودند و تبصره‌ها را تمام کردیم و امروز ویرایش و برای دولت ارسال می‌شود و بعد هم که منابع و مصارف قطعی شد آن را هم در دولت نهایی خواهیم کرد اگر مجلس بپذیرد ارسال می‌کنیم اگر نه بودجه را داریم و برنامه را جلو می‌اندازیم که روی برنامه هم دارد کار می‌شود. بیشتر وزن را روی برنامه می‌گذاریم تا الان بیشترین وزن رو روی بودجه گذاشته بودیم طبق زمان بندی و قانون آمادگی داریم بودجه را به مجلس بفرستیم همانطور که بودجه شرکت‌ها را در موعد مقرر ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه قانون برنامه را جلو می‌اندازیم و تمام توانمان را می‌گذاریم تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم قانون برنامه را هم به اتمام برسانیم، گفت: هرچند از زمانی که سیاست‌ها به ما داده شده فرصت ما بسیار کم است، ولی تلاش ما این است که بتوانیم جبران کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا درباره شایعه استعفای خود گفت: به قول خودتان شایعه است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13575

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.