نماینده تبریز در گفتگو با نجواخبر تشریح کرد؛

اعتراض‌ها به درستی مدیریت نشد/ از مرگ مهسا امینی تا حادثه زاهدان

اعتراض‌ها به درستی مدیریت نشد/ از مرگ مهسا امینی تا حادثه زاهدان
عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه نوع مدیریت بر اعتراض‌ها درست نبود گفت: متأسفانه بدلیل رفتارهای غلط و مدیریت نامناسب، حادثه‌ای که می‌توانست به اتحاد منجر شود، باعث تفرقه و درگیری های بیشتر شد.

احمد علیرضابیگی با تاکید بر اینکه حوادثی که در قالب اعتراض‌ها اتفاق می‌افتد، در همان لحظه نباید مورد بررسی قرار گیرد؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: باید گذشته و عقبه این حوادث و اعتراض‌ها مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه فوت خانم مهسا امینی نقطه آغاز این اعتراض‌ها بود گفت: آنچه در مورد فوت خانم مهسا امینی اتفاق افتاد، در رابطه با دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای بود. مهسا امینی کردزبان بود، به یک بخشی از جغرافیای کشور تعلق داشت و در یک مقطع از تاریخ، ادعای واگرایی برای آن منطقه اتفاق افتاده بود.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فوت مهسا امینی با یک برخورد مثبت، منطقی و حساب شده می‌توانست تبدیل به یک فرصت شود گفت: نوع عملکردی که صورت گرفت، درست نبود و سیستم در مواجهه با این موضوع نتوانست سبب اقناع و آرامش مردم منطقه کردنشین شود.

وی باتاکید بر اینکه تمامی مردم ایران از فوت مهسا امینی متاثر شدند گفت: برای مردم فرقی نمی‌کند که مهسا امینی اهل کردستان یا خوزستان یا سیستان و بلوچستان یا هر نقطه کشور باشد، بلکه ایران از این حادثه متاثر شد و این میزان تاثر می‌توانست سبب چسبندگی کشور را تأمین کند که چون درست عمل نشد، به انشقاق منجر شد.

علیرضابیگی با اعلام اینکه سیاستمداران ما می‌توانستند حادثه فوت مهسا امینی و مواردی از این دست را بخوبی مدیریت کنند گفت: وقتی یک حادثه بخوبی مدیریت نمی‌شود، همچون نیشتری بر دمل چرکین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فوت خانم مهسا امینی جرقه‌ای شد تا مطالبات مردمی مطرح شود گفت: معیشت، تورم، بیکاری، بحران اقتصادی و مطالبات حداقل های زندگی که مدتها چالش آفرین بود و دولت نتوانسته بود آنها را مدیریت کند، بر اعتراض‌ها دامن زد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فوت مهسا امینی تبدیل به یک جرقه‌ای می‌شود که خسارت های بعدی را بدنبال داشت و هنوز هم دارد گفت: بدنبال مواجهه نادرست با فوت مهسا امینی، ماجرای سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد که در همین زمان دختری در یک منطقه حساس، مسئله‌دار می‌شود که متأسفانه آن هم به موقع مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و معلوم نمی‌شود که شایعه بوده یا خبر درست است.

علیرضابیگی تاکید کرد: وضعیت امروز نشان می‌دهد که سوء تدبیر و سوء‌مدیریت وجود داشته و مدیریت اعتراضها بدرستی صورت نگرفته است.

نماینده تبریز با یادآوری اینکه عده‌ای اعلام می‌کنند مولوی عبدالحمید به عنوان امیرالمومنین انتخاب شود گفت: این در حالی بود که ایشان احتراز و پرهیز دارد که چنین لفظی در مورد ایشان بکار گرفته شود، اما این هم یک حادثه جدید در موضوعات قومی و مذهبی بود که کلید خورد و همه در راستای مسیری است که بیگانه برای تجزیه و ناآرامی کشور چیده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13794

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب