اظهارات نخست وزیر عراق درمورد توافق امنیتیِ تهران-بغداد

اظهارات نخست وزیر عراق درمورد توافق امنیتیِ تهران-بغداد
نخست‌وزیر عراق در خصوص روند اجرای تعهدات طرف عراقی در توافق‌نامه امنیتی تهران-بغداد، گفت: با جدیت مصمم هستیم تا تمام تعهدات بغداد در این توافق‌نامه را به انجام برسانیم.

به گزارش نجواخبر، شیاع السودانی، که جمعه در کاخ نخست‌وزیری در منطقه سبز بغداد میزبان هیئتی متشکل از برخی مدیران ارشد رسانه‌های کشور بود، در پاسخ به سؤالی درباره روند اجرای تعهدات دولت متبوعش ذیل توافق‌نامه امنیتی تهران-بغداد با ارائه جزئیاتی در این باره بر جدیت دولت عراق برای انجام کامل مفاد این توافق‌نامه تاکید کرد.

السودانی، درباره اینکه توافق امنیتی ایران و عراق، مهلت ۶ ماهه‌ای را تعیین کرده که ۲۸ شهریورماه یعنی کمتر از دو هفته دیگر تمام می‌شود و بر اساس آن دولت عراق موظف به انجام تعهداتی بوده است، با این وجود هنوز گروه‌های ضد انقلاب کُردی خلع سلاح و اخراج نشده‌اند. با توجه به این موضوع و اینکه طبیعتاً ایران در صورت عدم انجام تعهدات طرف عراقی، اقدامات لازم برای تأمین امنیت خود را انجام خواهد داد، توضیح حضرت‌عالی در این خصوص چیست؟ گفت:به دلایل متعدد ما به عنوان دولت عراق خود را موظف می‌دانیم که نگرانی‌های امنیتی تهران را از بابت جریان‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان برطرف کنیم.

واکنش نخست‌وزیر عراق به توافق امنیتی با ایران | کمتر از ۲ هفته دیگر فرصت داریموی ادامه داد: به همین منظور تاکنون بیش از دویست میلیون دلار برای این موضوع هزینه کرده و بیش از سه هزار نیروی ارتش ملی را در سراسر مرزهای ایران و اقلیم مستقر کرده‌ایم.

السودانی، گفت: البته این موضوع دارای پیچیدگی‌های زیادی است و به همین دلیل هم گرچه تاکنون موفق به خلع سلاح جریان‌های کُرد ضدانقلاب شده‌ایم اما انتقال همگی آنها به نقاط دیگر هنوز کامل نشده است، با این وجود تلاش زیادی انجام داده‌ایم تا طبق زمان‌بندی تا پایان مهلت تعیین شده در توافق با تهران، انجام این تعهدات را به اتمام برسانیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/140791

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب