کلیه دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه مرهون زحمات کارگران زحمتکش است

کلیه دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه مرهون زحمات کارگران زحمتکش است
مدیرعامل فولاد مبارکه رویکرد این شرکت را استفاده حداکثری از ظرفیت های تولیدی و جهش در توسعه دانست و گفت: در بخش‌های مختلف تولید و در واحدهای زیر گروه این شرکت به طور میانگین رشد 10 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته شاهد بودیم. در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه به دلیل روکود در بازار به سمت تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر روی آورده است.

به گزارش نجواخبر، محمد یاسر طیب‌نیا در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ایران‌متافو اظهار کرد: با توجه به نیاز و کشش بازار‌های داخلی و جهانی، در مواقعی باید تمرکز را بر کمیت و حجم حداکثری تولید و در مقاطعی بر کیفیت محصولات و تولید فولاد‌های کیفی و خاص گذاشت تا برای ذینفعان و اقتصاد کشور ارزش‌افزوده حاصل شود. بنابراین پس از تولید موفقیت‌آمیز فولاد API مخصوص تولید لوله‌های انتقال نفت و سیالات در محیط ترش و تولید فولاد الکتریکی مورد نیاز تولید موتور‌های الکتریکی، ژنراتور‌ها و ترانسفورماتورها، برای نخستین بار در غرب آسیا این نوع فولاد به روش ریخته‌گری مداوم حماسه دیگری است که به دست پولادمردان بلند همت ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم این شرکت خلق شد. با تولید فولاد زنگ نزن (stainless steel) در فولاد مبارکه، ایران به جمع تولیدکنندگان این فولاد خاص در جهان پیوست.

وی ادامه داد: در سال جاری بالغ بر 10 محصول در صنایع خودرویی، لوازم خانگی، لوله های نفت و گاز و... به سبد محصولات فولاد مبارکه افزوده شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به طرح نورد گرم 2 عنوان کرد: خوشبختانه این طرح با قوت اجرا می‌شود و طبق برنامه مراحل ساخت تجهیزات سنگین و سبک و اجرای آن در حال پیگیری است. همچنین مطالعات ‌طرح نورد سرد و ورق های رنگی نیز کامل و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به گلوگاه و مشکلات این شرکت در تأمین انرژی گفت: در حال حاضر شاهد پیشرفت 60 درصدی طرح نیروگاه سیکل ترکیبی هستیم که قرار است قبل از شروع فصل گرم سال آینده این نیروگاه به بهره برداری برسد. همچنین مطالعات در حوزه گاز نیز در حال انجام است که امیدواریم در سال آینده بتوان در این طرح سرمایه‌گذاری کرد.

طیب‌نیا اظهار کرد:‌ در حال حاضر شاهد توسعه و گسترش در سبد سرمایه‌گذاری های فولاد مبارکه هستیم که این امر نوید بخش سودآوری خوب برای این شرکت است.

وی با اشاره به زیست‌بوم نوآوری و فناوری در فولاد مبارکه عنوان کرد: این شرکت در برنامه توسعه زیست‌بوم نوآوری، همکاری در فضای دانشگاهی و فضاهای مراکز نوآوری شهری و صنعت را دنبال کرده و مشارکت‌های ویژه‌ای با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان سراسر کشور داشته است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت حداکثری صنایع و سازمان‌های بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مهم این مجتمع بزرگ صنعتی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور است؛ چرا که این ارتباط دو سر برد بوده و هم باعث ارتقاء کیفی محصولات و خدمات فولاد مبارکه شده و هم محرک و مشوق این شرکت‌ها و مراکز علمی می‌شود. بومی سازی ۹۰ درصد تجهیزات فولاد مبارکه حاصل اعتماد و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان است.

مدیرعامل فولاد مبارکه معتقد است: ‌کلیه دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه مرهون زحمات کارگران زحمتکش این شرکت است. این عزیزان همواره اولویت اول این شرکت هستند. خوشبختانه این شرکت در حمایت از کارگران پیشتاز بوده و اگر دستاورد و توسعه به دست می‌آید به واسطه زحمات کارگران و پیمانکاران است و همواره سعی شده شرایط بهتری برای کارکنان، پیمانکارن و همچنین بازنشستگان شرکت فولاد مبارکه ایجاد شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14143

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب