با تصویب لایحه دولت:

شرایط «معافیت مالیاتی واردات مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی» تعیین شد

شرایط «معافیت مالیاتی واردات مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی» تعیین شد
«شرایط معافیت واردات مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی» از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تعیین شد.

به گزارش نجواخبر، در جلسه علنی روز چهارشنبه - 23 آذر - مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، ماده واحده این لایحه به تصویب رسید.

متن ماده واحده لایحه به شرح زیر است:

واردات مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیرخشک اطفال، موارد مصرفی در حوزه پزشکی و توانبخشی شامل لوازم کار، مواد اولیه و قطعات ساخت و یدکی تجهیزات که فاقد مشابه تولید داخل باشند، صرفاً با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال ۱۴۰۱ در مبادی گمرکی از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف است.

براساس تبصره ۱ این لایحه؛ در صورت عدم‌استفاده از کالاهای وارداتی مذکور در این قانون، در صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی یا عدم ارسال شناسه‌گذاری اقلام محصول نهایی تولید شده از ماده اولیه در «سامانه رهگیری و کنترل اصالت» موضوع بند (پ) ماده (۷) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور- مصوب ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۵، واردات مذکور مشمول مالیات و عوارض متعلق با نرخ موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۲ خردادماه ۱۴۰۰ می‌شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است مراتب را جهت اخذ مالیات و عوارض موضوع این تبصره به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نماید.

در تبصره ۲ این لایحه آمده است: در صورت ضرورت واردات کالاهای مذکور به دلیل کمبود تولید داخل نسبت به نیاز بازار، واردات آنها به تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ و شمول مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۲ درصد در مبادی گمرکی، مجاز است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14339

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب