در گفتگو با «نجواخبر» طرح شد؛

خودروسازان داخلی مردم را تحقیر می‌کنند/ آیا با واردات خودرو «رانت» از بین می‌رود؟

خودروسازان داخلی مردم را تحقیر می‌کنند/  آیا با واردات خودرو «رانت» از بین می‌رود؟
عیلرضا بیگی گفت: این روش واردات خودرو نمی‌تواند به رانت و انحصار خودرو در کشور پایان دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه با گذشت ۸ ماه از سال، هنوز قانون واردات خودرو کامل اجرایی نشده است گفت: متأسفانه قوانین هرگز به درستی اجرایی نشده و عملکرد ضعیف دولت‌ها در اجرای قانون، به زیان مردم تمام شده است.

احمد علیرضابیگی با اشاره به تصویب قانون واردات خودرو گفت: با کش و قوسهایی که در بحث واردات خودرو صورت گرفت و آنچه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارائه کرد، می‌بایست همزمان با اجرای قانون بودجه، واردات خودرو نیز صورت می‌گرفت که متأسفانه تاکنون معطل مانده است.

وی با اشاره به واردات خودروهایی که صورت گرفته گفت: اگرچه اکنون خودرو به کشور وارد شده، اما هنوز بدست مصرف کننده نرسیده و گمان می‌رود تا بدست مردم برسد، لایحه بودجه ۱۴۰۲ بررسی شده و باید منتظر بندهایی در بودجه سال آینده باشیم.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف نمایندگان مجلس از واردات و ساماندهی خودرو این بود که به رانت و انحصار پایان داده شود گفت: هدف از واردات خودرو این است که به حق انتخاب مردم احترام گذاشته شود و مردم بین خودرو گران و بی کیفیت داخلی و خودرو ارزان و با کیفیت خارجی حق انتخاب داشته باشند.

وی با اشاره به چالش مجلس و شورای نگهبان در بحث واردات خودرو که باعث شد طرح مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام کشیده شود گفت: با توجه به محدودیتهایی که مجمع تشخیص مصلحت نظام اعمال کرد، مصوبه مجلس به این سمت تغییر پیدا کرد که در چارچوب صادرات خودرو و قطعات یدکی، امکان واردات خودرو فراهم شود.

علیرضابیگی با انتقاد از اینکه چرا باید سازندگان خودرو، هم خودروساز و هم واردکننده خودرو باشند، گفت: این روش واردات خودرو نمی‌تواند به رانت و انحصار خودرو در کشور پایان دهد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از واردات خودرو این است که مردم حق انتخاب داشته باشند گفت: نکته مهم‌تر این است که برای خودروساز داخلی رقیب ایجاد شود تا خودروساز داخلی مکلف شود کیفیت خودرو داخلی را بالا ببرد و خودرویی تولید کند که استاندارد لازم را داشته باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تولید خودرو بی کیفیت گفت: امروزه خودروساز داخلی بدون نگرانی خودرو بی کیفیت با قیمت بالا تولید می‌کند و شرایط برای مردم به اندازه‌ای ظالمانه است که هیچگونه حقی برای انتخاب مردم قایل نمی‌شوند.

وی در ادامه گفت: در حالی مردم ناچار هستند خودروی داخلی را بخرند که هیچ توجیهی ندارد. مردم باید برای خرید خودرو داخلی منتظر بمانند تا قرعه کشی شود و آرزو کنند که در قرعه کشی برنده شوند و پول خودرو را امروز به حساب خودروسازان داخلی واریز کنند تا سه ماه دیگر خودرو را با قیمت روز که معلوم نیست چقدر گران می‌شود، تحویل بگیرند.

علیرضا بیگی خرید خودرو داخلی را باعث تحقیر مردم دانست و گفت: وقتی خودرو ساز داخلی خودرو بی کیفیت و با قیمت بالا تولید می‌کند، خدمات پس از فروش مناسب ندارد و پاسخ‌گوی تولیدات بی کیفیت خود نیست و از همه بدتر توان تأمین نیاز داخلی را ندارد، چه دلیلی دارد بازار مصرف را در اختیار داشته باشد؟

وی با تاکید بر اینکه خودروسازان داخلی مردم را تحقیر می‌کنند گفت: چه اصراری بر انحصار خودروسازان وجود دارد و چرا مردم برای خرید یک خودرو، باید بدین اندازه تحقیر شوند؟

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14371

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب