در گفتگو با نجوا خبر طرح شد؛

تمام کشورهای منطقه مدیونِ «حاج قاسم» هستند/ شهید سلیمانی پرونده داعش را بست

تمام کشورهای منطقه مدیونِ «حاج قاسم» هستند/ شهید سلیمانی پرونده داعش را بست
رمضانعلی سنگدوینی گفت: برای قاسم سلیمانی، مردم، انقلاب و نظام بسیار اهمیت داشت. مسیر و روند انقلاب برای او مهم بود و همواره در این مسیر گام بر می‌داشت.

رمضانعلی سنگدوینی با ابراز تأسف از اینکه قدر شخصیت های‌مان را نمی‌دانیم؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: سردار سلیمانی تا قبل از شهادت خیلی برای مردم شناخته شده نبود و متأسفانه زمانی به نقش و جایگاه ایشان پی بردیم که دیگر در جمع ما نبود.

وی از فروتنی سردار سلیمانی گفت و افزود: سردار سلیمانی خودش نمی‌خواست شناخته شود. او دوست داشت گمنام بماند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم با تاکید براینکه سردار سلیمانی مطیع محض و ذوب در ولایت بود گفت: سردار سلیمانی نسبت به اهداف و مسیری که مقام معظم رهبری برایش تبیین و ترسیم می‌کرد متعهد بود و در آن مسیر گام بر می‌داشت.

وی در ادامه گفت: درحالی سردار سلیمانی نسبت به ارتقای توان نظامی ایران حساس بود که هنوز امروز هم برای خیلی‌ها قدرت نظامی ایران قابل باور نیست.

سنگدوینی از تاکتیک‌های نظامی خاصی خبر داد که مختص حاج قاسم سلیمانی بود و گفت: سلیمانی این تاکتیک‌ها را در دوران دفاع مقدس تجربه و علیه داعش پیاده کرد که نتیجه آن را دیدیم.

وی با تاکید بر اینکه سلیمانی با کمک نیروهای انقلابی و نیروهای بسیجی کشورهای منطقه، داعش را نابود کرد گفت: نه تنها ایران اسلامی بلکه تمامی کشورهای منطقه و جهانیان در بحث داعش مدیون حاج قاسم سلیمانی هستند.

نماینده گرگان در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه قبل از نابودی داعش، سلیمانی در صحبت‌هایش وعده داد که در سه چهار ماه آینده پرونده داعش برای همیشه بسته خواهد شد گفت: دیدیم که سلیمانی این پرونده را بست و عملیاتی شدن وعده سلیمانی بیانگر تسلط وی به مسائل نظامی بود.

وی با اعلام اینکه جهانیان باید به این درک برسند که سلیمانی باعث شد داعش سرکوب و نابود شود گفت: سلیمانی برای همیشه داعش را از صحنه ترور و تروریست محو کرد.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه سردار سلیمانی بسیار بالاتر از اینهاست گفت: برای قاسم سلیمانی، مردم، انقلاب و نظام بسیار اهمیت داشت. مسیر و روند انقلاب برای او مهم بود و همواره در این مسیر گام بر می‌داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم با اشاره به اینکه برای سلیمانی جناح‌بندی مهم نبود گفت: سلیمانی کاری نداشت که یک نفر اصولگرا یا اصلاح‌طلب است، کسی که به نظام، اسلام و مردم خدمت صادقانه می‌کرد و پایبند به نظام و ولایت بود، حرف او را گوش می‌داد و در حد توان خواسته‌های او را پیگیری می‌کرد.

وی با اشاره به تشییع جنازه‌ای که برای سلیمانی برگزار شد گفت: دیدیم که مردم به تمام خوبی‌های این شخصیت والا پاسخ دادند. در نجف و کربلا مردم عراق با آن عظمت پیکر حاج قاسم را همراهی کردند و از ابومهدی مهندس که یار وفادار حاج قاسم بود، تکریم کردند.

سنگدوینی با یادآوری اینکه وقتی پیکر حاج قاسم وارد ایران شد، در اهواز، آبادان و شلمچه به گرمی و با قدرت استقبال شد گفت: سپس در مشهد آن تشییع جنازه عظیم برگزار و سپس به تهران و قم رفت تا تمام مردم ایران در آزمون بزرگداشت سلیمانی نمره قبولی بگیرند.

وی تشیع پیکر سلیمانی در کرمان را بی‌مثال توصیف کرد و گفت: در نهایت سلیمانی در کرمان آرام گرفت. در مراسم تشییع جنازه تهران و کرمان حاضر بودم و عظمت یک تشییع جنازه واقعی را به چشم دیدم.

نماینده گرگان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید به حرمتِ یاد و خاطره حاج قاسم، حاج قاسم‌ها بسازیم گفت: البته امروز هم افرادی در جایگاه و شخصیت حاج قاسم داریم، اما باید او را الگو قرار دهیم و به تربیت نسلی از جنس حاج قاسم بپردازیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14743

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.