ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد برجام

ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد برجام
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه برجام ماه‌هاست که از دستورکار کاخ سفید خارج شده، گفت دولت اکنون روی مقابله با همکاری روزافزون امنیتی بین ایران و روسیه تمرکز کرده است.

به گزارش نجواخبر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه برجام ماه‌هاست که از دستورکار کاخ سفید خارج شده، گفت دولت اکنون روی مقابله با همکاری روزافزون امنیتی بین ایران و روسیه تمرکز کرده است.

در ادامه اظهارات مخرب و تحریک‌آمیز مقامات غربی مبنی بر به بن‌بست رسیدن روند احیای توافق هسته‌ای با ایران، واشنگتن بار دیگر از عدم توجه به این مسئله خبر داد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت که دولت «جو بایدن»، احیای توافق هسته‌ای را از دستورکار سیاست خارجی خود مرتبط با ایران، خارج کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پرایس طی نشست خبری در این وزارتخانه اظهار داشت که آمریکا اکنون روی کارشکنی در همکاری نظامی-فنی بین ایران و روسیه تمرکز کرده است.

وی در این‌باره توضیح داد: «برجام برای ماه‌هاست که از دستورکار خارج شده است. اولویت دستورکار ما، انجام هر کاری است که می‌توانیم تا حقوق مردم ایران را حفظ کرده و با همکاری روزافزون امنیتی بین ایران و روسیه مقابله کنیم».

از سوی دیگر، کاخ سفید نیز می‌گوید که به‌دنبال ضربه‌زدن به صنعت تولید هواپیماهای بدون سرنشین توسط ایران و جلوگیری از رسیدن قطعات آمریکایی به آنهاست.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نوشت: «ما در حال ارزیابی گام‌های بیشتری در حوزه کنترل صادرات هستیم تا دسترسی ایران به فناوری‌های مورد استفاده در پهپادها را محدود کنیم».

پیش از این نیز پایگاه خبری آمریکایی «المانیتور» در گزارشی از تلاش فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه برای روی آوردن به مدل جدید به منظور مهار ایران خبر داده بود

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14857

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.