چرا معامله‌گران سکه امامی به حراج ربع سکه در بورس کالا توجهی نکردند؟

چرا معامله‌گران سکه امامی به حراج ربع سکه در بورس کالا توجهی نکردند؟
حراج ربع سکه در بورس کالا نتوانست نظر برخی از معامله‌گران سکه را به خود جلب کند. نگرانی از دردسرهای مالیاتی و احتمال حساس شدن دولت روی برخی حساب‌ها موجب شد برخی معامله‌گران ترجیح دهند خریدهای خود را در فضای غیررسمی‌تری انجام دهند.

به گزارش نجواخبر، معامله‌گران سکه امامی به حراج ربع سکه در بورس کالا توجهی نکرده‌اند. در حالی که ربع سکه در حراج صورت گرفته تا ابتدای کانال 7 میلیون تومانی افت کرد، در بازار آزاد، سکه امامی وارد کانال بالاتر شد. حتی در بازار آزاد گفته می‌شد که ربع سکه تا محدوده 8 میلیون و 400 هزار تومان نیز نفوذ کرده است.

برای برخی از فعالان جالب توجه است که به چه دلیل برخی معامله‌گران حاضرند ربع سکه را یک میلیون و 400 هزار تومان گران‌تر از بورس کالا خریداری کنند. گفته‌های برخی بازیگران بازار نشان می‌دهد که برخی معامله‌گران نگران بودند که در صورت خرید ربع سکه از بازار رسمی، در آینده با دردسرهای مالیاتی مواجه شوند. در کنار این گفته می‌شود که معامله‌گران بزرگ نمی‌خواهند دولت را نسبت به حساب‌های خود حساس کنند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند خریدهای خود را از بازار غیررسمی و در فضایی با شفافیت کمتر انجام دهند.

در کنار این، ارزش ذاتی ربع سکه اصلا نزدیک به 7 میلیون تومان نیست و همین موضوع موجب شده بود که برخی از معامله‌گران تصور کنند بازارساز به دنبال فروش دارایی‌های خود در نرخ‌های بالاست.

فشار خریداران سکه در چهارمین روز هفته به بازار سکه زیاد شد. بعد از اینکه نرخ دلار در معاملات نقدی روز گذشته صعودی شد،سکه بازان به تدریج وارد بازار شدند و دست به خرید زدند.

البته عده‌ای از معامله گران باور دارند که استقبال سرد مردم از عرضه ربع سکه در بورس کالا و خوش بینی سرمایه‌داران به احتمال پیشروی قیمت طلا در بازارهای جهانی دو اهرم صعودی در بازار سکه بود.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی نگاه معامله گران دلار به نشست پارلمان اروپا درباره ایران دوخته شده است.همین امر موجب هراس عده‌ای از معامله گران شده و آنها را به سمت خرید ارز سوق داده است. برخی از معامله گران دیشب مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات پشت خطی صعودی بوده است.

از نگاه فعالان بازار در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز به مسیر افزایشی روز گذشته ادامه دهد این امر ممکن است موجب ورود خریداران بیشتری به بازار سکه شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15233

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب