چرا از ربع سکه بورسی استقبال نشد؟/ پیش بینی بازار امروز سکه

چرا از ربع سکه بورسی استقبال نشد؟/ پیش بینی بازار امروز سکه
تحلیلگران معتقدند درصورتیکه عرضه ربع سکه در بورس کالا در ادامه منفی بیشتری را ثبت کند ، می تواند فشار فروش در بازار آزاد را برای ربع سکه افزایش دهد و آن را به سمت حمایت های بعدی هدایت کند.

به گزارش نجواخبر، در فضای سرد زمستانی قیمت سکه و ارز از سرما قندیل بست؛ حجم معاملات کاهش پیدا کرد و قیمت‌ها در یک محدوده خاص معامله شد.

حباب سکه اندکی پایین‌آمد

دیروز حباب سکه در محدوده 15 درصد بود.فعالان بازار معتقدند کاهش حباب سکه ریسک خرید را تا حدودی پایین آورده است. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه امامی همچنان بالاست.

یک اتفاق مهم در بازار سکه

دیروز بازار سکه میزبان یک اتفاق مهم بود. ربع سکه به بورس کالا رسید. البته معامله گران تصور می‌کردند کهاستقبال از اقدام‌ جدید بازارساز سرد بوده است.

قیمت عجیب ربع سکه در بورس

بانک مرکزی روز گذشته در حالی ربع سکه بهار آزادی را برای نخستین بار در بورس کالا با قیمت 7 میلیون و 200 هزار تومان عرضه کرد که در بازار آزاد بین 7 میلیون و 500 تا 7 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل کارمزد حدودا 9 درصدی که شامل این معامله می‌شود، عملا خریدار باید به ازای هر یک ربع سکه، در حول وحوش 7 میلیون و 860 هزار تومان پرداخت کند.بنابراین می‌توان گفت ربع سکه بورسی گران تر از کف بازار قیمت خورد!

بررسی‌ها نشان می‌دهد از مجموع 500 هزار ربع سکه‌ای که قرار است بانک مرکزی عرضه کند دیروز فقط 2800 سکه به فروش رفت؛ یعنی‌تنها نیم درصد هدف عرضه.

پیش بینی قیمت سکه امامی و ربع سکه

با توجه به قیمت 7 میلیون و 200 هزار تومانی عرضه ربع سکه در بورس کالا در اولین روز عرضه، محدوده حباب ربع سکه بانک مرکزی در محدوده ۳۵ درصدی قرار می‌گیرد. تحلیلگران معتقدند درصورتیکه عرضه ربع سکه در بورس کالا در ادامه منفی بیشتری را ثبت کند، می‌تواند فشار فروش در بازار آزاد را برای ربع سکه افزایش دهد و آن را به سمت حمایت های بعدی هدایت کند.

برخی از تحلیل گران تصور می‌کنند عرضه ربع سکه در بازار امروز می‌تواند زمینه ساز نزول در بازار سکه امامی شود. این دسته از فعالان بازار معتقدند در صورتی که نرخ دلار هم در بازار امروز عقب نشینی کند قدرت معامله گران کاهشی بیشتر خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15116

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب