نماینده زابل در گفتگو با نجوا خبر؛

کمبود شدید نفت و سیلندرگاز در سرمای سختِ سیستان و بلوچستان/ «زاهدان» را دریابید

کمبود شدید نفت و سیلندرگاز در سرمای سختِ سیستان و بلوچستان/ «زاهدان» را دریابید
محمد سرگزی از کمبود شدید نفت سفید و سیلندر گاز در تمام طول سال به ویژه ماه‌های سرد خبرداد و گفت: از یک سو از داشتن گاز شهری بی بهره هستیم و از سوی دیگر دولت در رساندن نفت وگازناتوان است، نتیجه آن می‌شود که مردم از هر راهکاری برای گرم کردن خود استفاده می‌کنند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی از سرمای سرسام آوری در استان سیستان و بلوچستان خبرداد که از توان تحمل مردم خارج است و به خبرنگار نجوا خبر گفت: در این شرایط که سرما بیداد می‌کند، امکان گرم کردن منازل و محیط‌های کار برای مردم وجود ندارد، زیرا با کمبود شدید نفت سفید و سیلندر گاز روبه‌رو هستیم.

محمد سرگزی از بروز سرمای بی‌سابقه در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در بسیاری از روزها درجه هوا به منفی ۲۰ درجه رسید، سرمایی که مردم را در شهرها و روستاها با چالش جدی روبه‌رو کرد.

وی با اعلام اینکه روند سرما متوقف نشده بلکه فقط از شدت آن کاسته شده است گفت: برای مقابله با این سرما، باید از نفت یا گاز استفاده کنیم که متأسفانه در هر دو مورد با کمبود شدید روبه‌رو هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه دستگاه‌های مسئول گام موثری برای مردم سیستان و بلوچستان بر نمی‌دارند گفت: سالهاست در انتظار رسیدن گاز هستیم تا مشکل مردم حل شود، اما هنوز این مهم محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه ایران دومین کشور تولیدکننده گاز جهان است گفت: چالش استان سیستان و بلوچستان این است که مردم از داشتن گاز طبیعی برای گرم کردن یا دیگر مصارف محروم هستند.

سرگزی از کمبود شدید نفت سفید و سیلندر گاز در تمام طول سال به ویژه ماه‌های سرد خبرداد و گفت: از یک سو از داشتن گاز شهری بی بهره هستیم و از سوی دیگر دولت در رساندن نفت وگازناتوان است، نتیجه آن می‌شود که مردم از هر راهکاری برای گرم کردن خود استفاده می‌کنند.

وی از به کارگیری هیزم و فضولات حیوانی در روستاها خبر داد و گفت: مردم برای آنکه با سرما مقابله کنند، از هر چیزی که گرما تولید کند، استفاده می‌کنند.

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم خاطره خوش یا خاطره بد از عملکرد مسئولان در ذهنشان می‌ماند گفت: استانهایی که در روزهای سرد سال توانستند از سیستم‌های گرمایشی خوب استفاده کنند با استانهایی که در شرایط نامناسبی به سر برده یا می‌برند، متفاوت هستند و نمی‌توان از مردمی که با دو نوع مدیریت متضاد روبه‌رو می‌شوند، انتظار نگاه یکسان داشت.

وی با اشاره به چالشهایی که مردم سیستان و بلوچستان با آن‌ها روبه‌رو هستند گفت: مردم سیستان و بلوچستان در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند، با خطرناک‌ترین تهدیدها روبه‌رو هستند و ناملایمت‌های بسیاری را تحمل می‌کنند، اما با تهدیدهای مرزی مقابله و از مرزها حفاظت می‌کنند، بنابر این انتظار دارند به اندازه ازخودگذشتگی و ایثاری که نشان می‌دهند، حمایت شوند.

سرگزی با تاکید بر اینکه هر آنچه مطرح می‌کنیم، واقعیت محض است گفت: گمان نشود که قصد سیاه نمایی یا بزرگ جلوه دادن مشکلات را داریم، بلکه کافی است از نزدیک به منطقه سفر کنید تا در جریان واقعیت‌های اسفبار زندگی مردم سیستان و بلوچستان قرار گیرید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15433

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.