انتقاد نماینده زابل: سرما در زابل به ۲۰- رسیده و خبری از نفت و گاز نیست/ بچه‌ها در سرمای شدید بی‌پناه مانده‌اند

انتقاد نماینده زابل: سرما در زابل به ۲۰- رسیده و خبری از نفت و گاز نیست/ بچه‌ها در سرمای شدید بی‌پناه مانده‌اند
طی چند روز گذشته که دمای هوا تا ۲۰- درجه رسید و طوفان ۱۰۰ کیلومتری هم آمد، ما نتوانستیم نفت سفید و گاز مایع در اختیار مردم بگذاریم که در این سرما بتوانند استفاده کنند. با مسئولان تماس گرفتیم وزیر نفت که گوشی‌شان خاموش بود، آقای مخبر هم رد تماس کردند.

به گزارش نجوا خبر، محمد سرگزی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با مشکلات متعدد در تأمین سوخت برای مردم این حوزه انتخابیه در روزهای اخیر با توجه به سرمای شدید هوا، گفت: طی چند روز گذشته که دمای هوا تا ۲۰- درجه رسید و طوفان ۱۰۰ کیلومتری هم آمد، ما نتوانستیم نفت سفید و گاز مایع در اختیار مردم بگذاریم که در این سرما بتوانند استفاده کنند. شرایط آنقدر سخت بود که در روستاها هیزم و فضولات حیوانی می‌سوزاندند و الان هم شب‌ها بسیار سرد است اما همچنان در بحث توزیع نفت سفید و گاز مایع مشکل داریم.

وی ادامه داد: شما تصور کنید در یک خانه‌ای بچه‌ها چطور می‌توانند شرایط را طاقت بیاورند وقتی هیچ وسیله گرمایشی‌ای نیست و نفت و گاز هم که ندارند. بچه من و شما باشد در این شرایط سخت و سرد که شب‌ها یخبندان است چطور می‌خواهد دوام بیاورد؟

وی افزود: از امشب هم دوباره توده هوای سرد می‌آید، دفعه قبل باران نیامد این بار باران هم ببارد و طوفان هم که هست، شما فکر کنید که چه شود؟

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: تا الان هم حرکت موثری از ناحیه دوستان در دستگاه‌های اجرایی صورت نگرفته است. شما ببینید در تربت جام دما ۱۰- درجه شد از آقای وزیر نفت و تمام دولت بسیج شدند و گفتند کپسول گاز رایگان بدهیم، نفت سفید رایگان بدهیم، وزارت نفت قبوض برق را برعهده گرفت که پرداخت کند همه این‌ها را انجام دادند اما اینجا ۲۰- درجه شد و هیچ‌کدام از این کارها را انجام ندادند.

وی افزود: آنجا را ظرف ۴۸ ساعت جمع کردند اما در حوزه سیستان و بلوچستان هنوز این مشکل حل نشده و تازه از امشب مصیبت و سرمای جدیدی به سر مردم می‌آید و کسی هم به فکر این مردم نیست، آقا ما مردم همین ممکلت هستیم.

سرگزی در پاسخ به سؤالی درخصوص پیگیری از مسئولان اجرایی کشور در دولت پیرامون مشکلات مردم منطقه، گفت: بله، پیگیری کردم منتها آقای وزیر نفت که گوشی‌شان خاموش بود، آقای [ستاد] بحران که گوشی‌شان خاموش بود، با آقای مخبر تماس گرفتیم رد تماس کردند، همه؛ اصلا ما مانده‌ایم.

وی ادامه داد: ما به خاطر کاری که در تربت جام صورت گرفت، ناراحت نیستیم. خیلی هم دولت را تحسین می‌کنیم، کار خیلی خوبی انجام دادند و باید هم انجام می‌دادند اما این مردم هم در این نقطه از کشور دارند زندگی می‌کنند و شرایط‌شان اگر بدتر از آنجا نباشد، بهتر از آنجا نیست؛ البته در واقعیت امر خیلی بدتر است.

عضو کمیسیون عمران افزود: شما ببینید گاز طبیعی که اصلا صفر، تمام گرمایش نفت سفید و گاز مایع است که نه گاز را به مردم دادیم و نه نفت سفید را؛ خب بچه‌های خودمان را بگذاریم در این شرایط و تصور کنیم که این مردم چطور باید این را طاقت بیاورند؟ دیشب خانمی تماس گرفت و با گریه می‌گفت «بچه من از سرما دارد یخ می‌زند، برای من یک دبه نفت بیاورید».با توجه به این اتفاقات ما بمیریم بهتر از این وضعیت است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15211

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.