رئیس کانون بازنشستگان تهران در گفتگو با نجوا خبر:

بدهی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی/ اراده‌ای برای بهبود وضعیت بازنشستگان نیست

بدهی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی/ اراده‌ای برای بهبود وضعیت بازنشستگان نیست
علی دهقان کیا گفت: اصل ۲۹ قانون اساسی دولت را مکلف کرده که درمان، مسکن و بسیاری نیازهای مردم را تأمین کند، چرا باید این بار بر دوش سازمان تأمین اجتماعی گذاشته شود؟

رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه دولت تا پایان ۱۴۰۱ حدود۶۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار خواهد شد، به خبرنگار نجوا خبر گفت: دولت باید هر چه سریعتر نسبت به پرداخت بدهی انباشته خود اقدام کند.

علی دهقان کیا با یادآوری اینکه سیاستهای ابلاغی تأمین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری در اول فروردین ۱۴۰۱ به سران سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد گفت: هر آنچه در قالب طرح یا لایحه تهیه، تدوین و ابلاغ می‌شود، نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن سیاستهای ابلاغی رهبری باشد.

وی با اعلام اینکه در ابلاغیه تأمین اجتماعی رهبری تاکید شده که بایستی جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی های دولت صورت بگیرد گفت: مفهوم جلوگیری از ایجاد بدهی، محدود کردن ۲۶ قانونی است که در قالب آن، بدهی جدید دولت به تأمین اجتماعی ایجاد می‌شود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه اعتراضی در خصوص ارائه خدمات به دیگر اقشار جامعه به ویژه محرومان نداریم گفت: حرف این است که اگر دولت می‌خواهد از سازمان تأمین اجتماعی خدمات بگیرد، به جای آنکه بدهی جدید برای خود و بحران برای سازمان تأمین اجتماعی ایجاد کند، از همین ماه اول حق بیمه‌ای که گردن گرفته را پرداخت کند.

وی در خصوص بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به اینکه سازمان در سال آینده حدود ۲۲۳ هزار میلیارد تومان کسری دارد؛ با این حساب، سازمان ماهیانه ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان کسری خواهد داشت.

دهقان کیا با تاکید بر اینکه بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده، سازمان تأمین اجتماعی مسئولیتی ندارد که کسری بودجه دولت را تأمین کند گفت: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، این کسری بودجه مربوط به دولت است و نباید سازمان پاسخ‌گو باشد. اصل ۲۹ قانون اساسی دولت را مکلف کرده که درمان، مسکن و بسیاری نیازهای مردم را تأمین کند، چرا باید این بار بر دوش سازمان تأمین اجتماعی گذاشته شود؟

وی با اعلام اینکه اگر دولت بنا ندارد بدهی خود جاری خود را بپردازد، بهتر است که سازمان تأمین اجتماعی نیز ۲۶ قانون تحمیلی هزینه ساز برای سازمان را اجرایی نکند گفت: دولت می‌تواند این ۲۶ قانون را زیر پوشش بیمه سلامت ببرد و از آن طریق خدمات درمانی به مشمولان این ۲۶ قانون اختصاص دهد که اگر این اتفاق بیفتد، سازمان تأمین اجتماعی مشکلی نخواهد داشت و مشکلات بخش درمان سازمان نیز حل می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15528

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.