رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفتگو با نجوا خبر:

مردم تاوان مجلس ناکارآمد را می‌دهند/ نمایندگان موافقِ فریز دستمزد؟!

مردم تاوان مجلس ناکارآمد را می‌دهند/ نمایندگان موافقِ فریز دستمزد؟!
حسن صادقی گفت: وقتی بودجه‌ای ضعیف و ناکارآمد تصویب می‌شود و در مدت کوتاهی فشار تورمی سنگینی به جامعه تحمیل می‌کند، پیام تورم‌زایی به جامعه می‌دهد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اعلام اینکه نمایندگان مجلس باید پاسخ‌گوی تمامی مشکلات و مطالبات مردم باشند، به خبرنگار نجوا خبر گفت: اگر مردم در فقر زندگی می‌کنند، سفره هایشان خالی شده و سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کنند، به دلیل عملکرد ضعیف نمایندگان مجلس است.

حسن صادقی با طرح این پرسش که چه کسی باید تورم را مدیریت کند گفت: دولت سیزدهم لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به مجلس یازدهم ارائه داده، اما مجلس نباید لایحه بودجه‌ای را تصویب کند که به بحران اقتصادی منجر شود و دهک‌های پایین جامعه تحت فشار قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه تورم و گرانی از درون بودجه بیرون می‌آید گفت: اگر قرار است کسری بودجه داشته باشیم و تاوان این کسری بودجه را با دلار فروشی و سکه فروشی دولت در بازار آزاد بدهیم، چرا مجلس چنین بودجه‌ای را تصویب می‌کند؟

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر با اعلام اینکه نقش حقوق و دستمزد در قیمت تمام شده کالا بین ۹ تا ۱۲ درصد است گفت: وقتی نماینده مجلس علم اقتصاد نمی‌داند و بدون داشتن جایگاه و علم نمایندگی، وارد مجلس شده، نتیجه آن می‌شود که نظر می‌دهد باید جلوی افزایش دستمزد گرفته شود تا تورم کنترل شود.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به اینکه بسیاری از مصوبات مجلس به زیان اقتصاد تمام شده است گفت: متأسفانه درک اقتصادی نمایندگان پایین است و به همین دلیل مصوبات مجلس با آینده نگری تصویب نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه نمایندگان مجلس به دنبال منافع منطقه‌ای و سهم خواهی خود از بودجه دولت هستند گفت: وقتی نمایندگان به دنبال منافع جناحی و منطقه‌ای هستند، نتیجه آن می‌شود که برای گرفتن یک امتیاز برای منطقه خود، حاضر می‌شوند به هر مصوبه‌ای که رضایت دولت را تأمین کند، رأی بدهند و در حالی به افزایش ۲۰ درصدی حقوق رأی می‌دهند که تورم مورد اعتراف دولت بالای ۴۰ درصد و تورم واقعی بالای ۷۰ درصد است.

صادقی با اعلام اینکه پاسخ اشتباهات محاسباتی دولتمردان ناتوان و نمایندگان مجلس ناآگاه و سازشکار را مردم می‌دهند، گفت: وقتی بودجه‌ای ضعیف و ناکارآمد تصویب می‌شود و در مدت کوتاهی فشار تورمی سنگینی به جامعه تحمیل می‌کند، پیام تورم زایی و آینده‌ای ویرانگر به جامعه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه هر آنچه در تورم و فضای اقتصادی کشور اتفاق افتاده، نتیجه سهم خواهی نمایندگان مجلس از بودجه جاری در تمامی سالهای گذشته بوده است گفت: نمایندگان مجلس متهمان اول ردیف گرانی، تورم و گرانی هستند، زیرا نتیجه هر آنچه در صحن علنی مجس تصویب می‌شود، به سفره مردم می‌آید.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پایان گفت: هر نماینده‌ای که می‌خواهد جلوی افزایش حقوق را بگیرد و به تأثیر منفی حقوق بر افزایش تورم اعتقاد دارد، بگوید نقش فریز کردن دستمزد در افزایش سهم خواهی او چقدر بوده و برای آنکه سفره های مردم خالی شود، به چه توافقاتی با دولت تن داده است؟

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15539

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب