نماینده اراک به نجوا خبر پاسخ داد؛

استیضاح «خاندوزی» در چه مرحله‌ای است؟ / ۵۰ نماینده با جدیت پای کار

استیضاح «خاندوزی» در چه مرحله‌ای است؟ / ۵۰ نماینده با جدیت پای کار
محمدحسن آصفری گفت: در مورد اینکه هیئت رئیسه چه تصمیمی می‌گیرد یا نمایندگان به عملکرد وزیر اقتصاد چه رایی می‌دهند، نمی‌توانم پاسخ بدهم، اما ۵۰ استیضاح کننده با جدیت پای استیضاح ایستاده‌اند.

محمدحسن آصفری با اعلام اینکه طرح استیضاح احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به جریان افتاده، به خبرنگار نجوا خبر گفت: با توجه به بحران‌های اقتصادی و مشکلاتی که برای معیشت و اقتصاد کشور به وجود آمده، امکان ندارد از استیضاح کوتاه بیاییم.

وی با اعلام اینکه استیضاح خاندوزی به امضای ۵۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است گفت: برای آنکه طرح استیضاح رسمیت یابد و به جریان بیفتد، امضای ۱۰ نماینده کافی است، اما وقتی استیضاحی با ۵۰ امضا به هیئت رئیسه تقدیم می‌شود، یعنی بسادگی نمی‌توان آن را سرهم‌بندی کرد.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تقاضای استیضاح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است گفت: اکنون همه چیز دست هیئت رئیسه است و منتظر هستیم هیئت رئیسه استیضاح خاندوزی وزیر اقتصاد را اعلام وصول کند.

آصفری در پاسخ به اینکه چقدر احتمال می‌دهید استیضاح منتفی شود گفت: روال معمول این است که هیئت رئیسه نقش موثری دارد. بدین معنا که اگر هیئت رئیسه موافق استیضاح باشد، به سرعت استیضاح را به جریان می‌اندازد و اگر موافق نباشد، در قالب برگزاری جلسات سعی می‌کند نمایندگان را از استیضاح منصرف کند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون منتظر واکنش هیئت ریییسه مجلس هستیم گفت: تاکنون که استیضاح اعلام وصول نشده و همین امر نشان می‌دهد که هیئت رئیسه موافق استیضاح نیست.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص محورهای استیضاح خاندوزی گفت: محورهای استیضاح تمامی مشکلات اقتصادی موجود در کشور است.

وی کاهش شدید ارزش پول ملی، بالا رفتن بی‌حساب و کتاب قیمت دلار و تورم و گرانی را که از کنترل دولت خارج شده، محورهای استیضاح توصیف کرد و گفت: بحث مشکلات بازار سرمایه هم در استیضاح مطرح شده و خاندوزی می‌بایست در خصوص تسهیلاتی که بانک‌ها مکلف به پرداخت آن شده‌اند اما به سختی می‌دهند یا اشکال تراشی می‌کنند نیز پاسخ بدهد.

آصفری در پاسخ به اینکه احتمال اینکه این استیضاح اعلام وصول بشود یا رأی بیاورد، چقدر است گفت: در مورد اینکه هیئت رئیسه چه تصمیمی می‌گیرد یا نمایندگان به عملکرد وزیر اقتصاد چه رایی می‌دهند، نمی‌توانم پاسخ بدهم، اما ۵۰ استیضاح کننده با جدیت پای استیضاح ایستاده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه روزی نیست که در قالب تذکرات کتبی و شفاهی، عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم زیر سؤال نرود گفت: به همین دلیل دنبال قانع کردن سایر نمایندگان مجلس برای اثبات ضعف مدیریتی تیم اقتصادی دولت سیزدهم هستیم که البته زیاد کار سختی نیست اما سخت این است که نمایندگان بخواهند دولت سیزدهم را وادار به اصلاح کابینه در قالب استیضاح کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15821

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.