دفاع رئیس سازمان برنامه و بودجه از مولدسازی

دفاع رئیس سازمان برنامه و بودجه از مولدسازی
رئیس سازمان برنامه و بودجه در راستای انتقادات به نحوه فعالیت هیأت مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: کسانی که در هیأت مولدسازی دارایی‌های دولت هستند یک ریال حق جلسه دریافت نمی‌کنند بنابراین این موارد در راستای تخریب کار ارزشمندی است که سه قوه به صورت مشترک انجام می‌دهد، صورت می‌گیرد.

به گزارش نجواخبر، داوود منظور در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه 9 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه و ماده مربوط به ساز و کار تشکیل هیئت مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: حکم فعلی در لایحه دولت عیناً تکرار شده است و ما از نمایندگان خواهش می‌کنیم به این حکم رأی بدهند.

منظور تأکید کرد: اهمیت این حکم به واقع روشن است، بالاخره یکی از روش‌های اصلاح ساختار بودجه مولدسازی منابع دولت است که عمدتاً این دارایی‌ها از جنس اموال غیرمنقول هستند بنابراین موضوع کاملاً روشن است.

وی تأکید کرد: در بخش مذکور گفته شده که ساز و کار شناسایی اموال منقول و غیرمنقول چگونه هستند و این تعریف در این بخش ارائه شده است لذا وزارت اقتصاد باید در این بخش ضابطه‌گذاری لازم را لحاظ کند. به عنوان مثال اگر دستگاهی تعداد کارکنانش 50 هزار نفر هستند باید مشخص شود این دستگاه به چه میزان ساختمان اداری نیاز دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: حال اگر به جای یک ساختمان این دستگاه 5 ساختمان دارد وزارت اقتصاد و دارایی باید این موارد را به عنوان اموال مازاد احصاء و شناسایی کند.

منظور تأکید کرد: بنابراین مبحثی که در برنامه آورده شده اشاره به ساز و کار مولدسازی دارد.

وی با بیان اینکه مولدسازی یکی از روش‌های تأمین منابع مالی دولت قلمداد می‌شود افزود: البته برخی از نمایندگان به هیئت مولدسازی اشاره کردند که باید بگویم به واقع حکم و مجوزی که ما داریم دو ساله است و هم اکنون هم بخشی از زمان آن مجوز سپری شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با توجه به اینکه ایده فعلی، ایده درست و خوبی است ما در 5 سال آینده می‌توانیم مولدسازی را به خوبی انجام دهیم لذا تقاضا داریم که نمایندگان به این حکم رأی بدهند. همچنین باید تأکید کنم که ساز و کار نظارتی در این بخش دیده شده و هیچ‌گونه تخلفی امکان‌پذیر نیست چرا که نماینده دادستان، نماینده مجلس در کنار نمایندگان دولت در این هیئت حضور دارند بنابراین رعایت مسائل انضباطی در این هیئت لحاظ شده که هیچ‌گونه انحرافی صورت نگیرد.

منظور تصریح کرد: این بند شاهکار و به اصطلاح رآکتور مولدسازی دارایی‌های دولت محسوب می‌شود و اگر نمایندگان به آن رأی ندهند ساز و کار نظارت، تصویب و کنترل مولدسازی از بین می‌رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تعهد و نظارت این هیئت ضابطه‌مند است، تصریح کرد: رئیس قوه مقننه و نماینده‌اش و همچنین دادستان کل در این هیئت حضور دارند البته برخی حرف‌هایی در فضای مجازی در این بخش گفته می‌شود لذا در فضای مجازی هرکاری که نمی‌خواهند انجام شود به نوعی آن را تخریب می‌کنند که البته دولت به همه آنها پاسخ داده است.

وی افزود: به واقع باید تأکید کنم که کسانی که در هیئت مولدسازی دارایی‌های دولت هستند یک ریال حق جلسه دریافت نمی‌کنند بنابراین این موارد در راستای تخریب کار ارزشمندی است که سه قوه به صورت مشترک انجام می‌دهد، صورت می‌گیرد.

منظور بیان کرد: این هیئت نشان داد که هماهنگی کاملی بین سه قوه برای این کار خیر و پربرکت وجود دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161322

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب