سومین روز خروج پول حقیقی از بورس/ پیش بینی بازار، دهم اسفند

سومین روز خروج پول حقیقی از بورس/ پیش بینی بازار، دهم اسفند
با وجود رشد بیشتر شاخص‌ها، دیروز ارزش معاملات خرد کاهش پیدا کرد و برای سومین روز متوالی خروج پول حقیقی تداوم داشت.

به گزارش نجواخبر، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 10 اسفند- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 29 هزار و 50 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 838 هزار و 123 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 343 واحد بالا آمد و در رقم 538 هزار و 802 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 328 واحد رشد کرد و به رقم 23 هزار و 43 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 898 واحدی داشت و به سطح 94 هزار و 830 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 395 نماد رشد قیمت و 260 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 60 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 40 درصد بازار افت قیمت داشتند.
بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت معدنی و صنعتی گلگهر (کگل)، شرکت لیزینگ خودرو غدیر (ولغدر) و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین (صبا)، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وبیمه (شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه)، کساپا (شرکت سایپا شیشه) و خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، مهندسی ساختمان تأسیسات راه آهن (بالاس) و شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 108 نماد صف خرید داشتند و 40 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد 17 درصدی به 800 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 9 درصد کاهش یافت و 290 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد کچاد (شرکت چادرملو) با صف خرید 235 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کچاد، نمادهای فپنتا (شرکت سپنتا) و تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات نماد ثعمرا با صف فروش 4 میلیارد تومانی بیشترین صف فروش را داشت و انرژی1 و بالاس دیگر نمادهایی بودند که بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در دو روز اخیر شاخص رشد کمتری نسبت به دو روز ابتدایی هفته داشته است.

پس از صعود 82 هزار و 65 هزار واحدی در روزهای شنبه و یکشنبه، روز دوشنبه شاخص 4 هزار و 840 واحد بالا آمد و روز سه‌شنبه رشد 29 هزار واحدی داشت.

دیروز نمادهای کگل و کچاد بیش از 10 هزار واحد شاخص را بالا کشیدند و نمادهای فارس، پارس، شپنا، فولاد و تاپیکو دیگر بزرگانی بودند که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

با وجود رشد بیشتر شاخص‌ها، دیروز ارزش معاملات خرد کاهش پیدا کرد. ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 22 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 9 هزار و 476 میلیارد تومان رسید.

همچنین برای سومین روز متوالی خروج پول حقیقی تداوم داشت اما میزان آن نسبت به روز قبل افت 76 درصدی داشت. دیروز نمادهای وسالت، ثفارس، خاور، حکشتی، خودرو، شستا، وغدیر، تاپیکو، کاذر و شبندر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

با این حال همچنان سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 27 میلیون تومان و سرانه فروش 25 میلیون و 900 هزار تومان بود.

علاوه بر این معاملات دیروز با مازاد تقاضا بسته شد که سیگنال مثبت برای معاملات امروز است. بنابراین روندهای درونی بازار مثبت در مجموع مثبت هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16310

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب