افتتاح ۱۳ ایستگاه جدید مترو پایتخت در سال آینده

افتتاح ۱۳ ایستگاه جدید مترو پایتخت در سال آینده
معاون شهردار تهران گفت: برنامه شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل در سال آتی افتتاح ۱۳ ایستگاه جدید مترو و احداث حدود ۱۴.۲ کیلومتر در خطوط ۴، ۶ و ۷ است.

به گزارش نجوا خبر، معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های اجرا شده بر اساس بودجه امسال شهر تهران گفت: راه‌اندازی پایانه اکباتان، بهره‌برداری از ۵ ایستگاه مترو، بهره‌برداری از ۹ باب ورودی دوم ایستگاه‌های مترو و همچنین توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو در بخش حمل‌ونقل عمومی امسال انجام شد.افتتاح ۱۳ ایستگاه جدید مترو پایتخت در سال ۱۴۰۲

لطف ا... فروزنده با اشاره به شروع عملیات ساخت ۳ بزرگراه در شهر تهران که ۹ سال عملیات اجرایی آن مسکوت مانده بود، افزود: این بزرگراه‌ها شامل اتوبان شهید شوشتری در شرق تهران، اجرای طرح توسعه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام که به اتوبان فتح متصل می‌شود و بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران می‌شود.

معاون شهردار تهران گفت: همچنین ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶۳۰ دستگاه ون و ۲۳۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی و بازسازی شد.

لطف ا... فروزنده همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اجتماعی هم گفت: توانمندسازی ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار و حمایت و ساماندهی ۵ هزار معتاد متجاهر نیز امسال با کمک شهرداری تهران انجام شد.

به گفته معاون شهردار تهران، توسعه ۱۵۰۰ هکتار کمربند سبز تهران و تسهیل‌گری در بحث واحد‌های مسکونی در بافت مسکونی، مناسب‌سازی ۲۸۰ کیلومتر معابر در شهر تهران از دیگر اقدامات در سال جاری است.

لطف ا... فروزنده افزود: برنامه شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل افتتاح ۱۳ ایستگاه جدید مترو است و احداث حدود ۱۴.۲ کیلومتر در خطوط ۴ و ۶ و ۷ است، عملیات خط ۱۰ و نهایی‌سازی خطوط ۸ و ۱۱ هم در دستور است.

معاون شهردار تهران گفت: همچنین مقرر شده تا ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و ۲ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیز خریداری شود که البته این بخش به میزان همراهی خودروسازان داخلی بستگی دارد.

لطف ا... فروزنده افزود: همچنین ۱۲ هزار ون نوسازی و بازسازی شده و ورود ۱۰۰ هزار دستگاه موتور برقی در دستور کار است که البته با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌دهیم در حوزه واگن‌های مترو نیز دولت سهم خود را برای خرید و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن پرداخت کرده است که البته تا رسیدن واگن‌ها به مترو تهران ۲ سال زمان نیاز است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16455

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب