در نشست خبری ستایشی مطرح شد؛

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده های شهید آرمان علی‌وردی، فرماندار قزوین و مهران مدیری

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده های شهید آرمان علی‌وردی، فرماندار قزوین و مهران مدیری
نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز چهارشنبه (۱۷ آبان ۱۴۰۲) با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش نجواخبر، سخنگوی قوه قضائیه در ابتدای نشست خبری گفت: در راستای انجام اقدامات عملی و واداشتن دولت‌ها به حمایت‌های سیاسی و قضائی از ملت مظلوم فلسطین و استفاده از ظرفیت‌های حقوقی برای مقابله و محاکمه رژیم غاصب صهیونیستی اقدامات مختلفی از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است. ریاست قوه قضائیه هفته جاری طی نامه‌ای خطاب به روسای نهاد‌های قضائی کشور‌های اسلامی با ارائه پیشنهاداتی خواستار به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی جهت حمایت از مردم مبارز فلسطین به منظور مقابله با جنایات ارتکابی صهیونیستی شد.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: سیاست قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی این است که علاوه بر رسیدگی کیفری به جنایات رژیم صهیونیستی به جنبه حقوقی آن هم توجه شود و حکم قانونی صادر شود.

وی افزود: معاونت بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر نیز پیگیر اجرایی شدن مکاتبه مزبور خواهد بود.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

کیفرخواست پرونده «یوهان فلودروس»، تبعه سوئدی صادر شد
ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده «یوهان فلودروس»، تبعه سوئدی گفت: پرونده منتهی به صدور کیفرخواست شده و به دادگاه صالح ارسال شده است.
قوه قضائیه به سلامت روندهای انتخاباتی به شدت حساس است
ستایشی گفت: در حوزه انتخابات به جد پیگیر قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی انتخابات هستیم. سازمان بازرسی کل کشور در اجرای اختیارات داده شده از سوی قانون اساسی مسئولیت نظارت بر حسن اجرا را بر عهده دارد. قوه قضائیه به سلامت روندهای انتخاباتی به شدت حساس است و سلامت اولویت رفتارهای نامزدها است.
جزئیات پرونده سرپرست سابق فرمانداری قزوین
سخنگوی قوه قضائیه درباره جزئیات پرونده سرپرست سابق فرمانداری قزوین گفت: این فرد با شکایت شاکی خصوصی به اتهام نشر اکاذیب و به قصد تشویش اذهان عمومی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و در این سه پرونده محکومیت صادر شده است. تمامی پرونده‌ها مربوط به دوران قبل از مسئولیت فعلی وی است و در دوران مسئولیت فعلی، تخلفی نداشته است. در حال حاضر وی با استفاده از ظرفیت قانونی آزاد است.
تشریح نتایج سفر هفته گذشته رئیس دستگاه قضا به کرمان
سخنگوی قوه قضائیه در تشریح نتایج سفر هفته گذشته رئیس دستگاه قضا به کرمان گفت: هفته گذشته در ادامه سفر‌های استانی ریاست قوه قضائیه، رئیس و مسئولان عالی قضائی میهمان مردم با صفا و خون‌گرم استان کرمان بودند. در این سفر یک روزه مقام‌های مختلف از قوه قضائیه، معاون اول قوه قضائیه، مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه و سخنگوی قوه قضائیه به مدت قریب ۱۱ ساعت به صورت مداوم با ۲۵۶ نفر از مردم در مرکز استان کرمان به صورت چهره به چهره ملاقات و درخواست حدود ۲۰۰ نفر دیگر نیز بررسی و روند پاسخ‌گویی قرار گرفته است.

وی افزود: در سایر شهرستان‌های استان نیز حدود ۷۵۰ نفر از مردم استان با سایر اعضای شورای عالی قضائی و معاونین رئیس قوه قضائیه به صورت چهره به چهره ملاقات کرده و درخواست آن‌ها مورد بررسی و در نهایت صدور دستور لازم واقع شده است. روند ثبت درخواست ملاقات از ثبت در سامانه سامع است. کرمان دومین سفر استانی بود که پس از انجام ملاقات نظرسنجی از مردم صورت گرفت. ملاقات‌کنندگان رضایت ۷۸ درصدی داشتند.
آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شهید آرمان علی‌وردی
ستایشی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شهید آرمان علی وردی گفت: پرونده در یکی از شعب دادگاه کیفری یک استان تهران مطرح رسیدگی است. تا این زمان ۵ جلسه متوالی در رابطه با رسیدگی به اتهامات متهمین در این شعبه تشکیل شده است.
توضیحات ستایشی درباره دادگاه دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی

سخنگوی قوه قضائیه درباره دادگاه حقوقی دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی تحت حمایت دولت تروریستی امریکا گفت: دستگاه قضائی در دوره تحول و تعالی به موضوع کیفری و جنایات انجام گرفته توسط دولت تروریستی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را از جنبه‌های حقوقی بررسی می‌کند و در فضای عادلانه دعاوی مطروحه را رسیدگی و در نهایت حکم مقتضی صادر می‌کند.

تحقیقات دادگاه و گزارش ضابطین، حضور آمریکا در جنگ‌ها و تنازعات بین‌المللی را تأیید می‌کند. در این پرونده ابلاغیه قانونی جهت حضور در جلسه دادگاه برای همه خواندگان از جمله دولت آمریکا ارسال شده است. گرچه ادله مکفی بر حمایت از گروهک های تروریستی توسط دولت آمریکا وجود دارد اما دولت مزبور و سایر خواندگان تاکنون لایحه‌ای جهت دفاع از خود به دادگاه ارسال نکرده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192281

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.